به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت مایکروسافت به وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص اعمال محدودیت علیه شرکت‌های ارتباطی چین از جمله هواوی هشدار داد و تاکید کرد این محدودیت‌ها منافع واشنگتن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شرکت مایکروسافت در نامه‌ای به وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد محدودیت‌های اعمال شده علیه شرکت‌های چینی خطر حذف واشنگتن از همکاری‌های پژوهشی بین‌المللی را افزایش داده و می‌تواند منافع این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

در پی افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پکن از شرکت مایکروسافت خواسته شد تا تامین سیستم عامل ویندوز برای بسیاری از شرکت‌های چینی را به حالت تعلیق درآورد. هفته گذشته وزارت بازرگانی آمریکا، هواوی و نزدیک به ۷۰ شرکت وابسته را در فهرست تحریم قرار داد و این شرکت‌ها را از خرید تجهیزات ساخت آمریکا بدون دریافت مجوز از دولت منع کرد. در نتیجه این اقدامات واشنگتن، گوگل مانع بروز رسانی سیستم عامل اندرویدی محصولات این شرکت شد.

جنگ تجاری میان دو کشور آمریکا و چین از یک سال پیش پس از آن آغاز شد که ترامپ بر واردات فولاد از چین تعرفه اعمال کرد. از آن زمان تاکنون، دو طرف بار‌ها و بار‌ها در اقدامات تلافی‌جویانه بر کالا‌های تولیدی یکدیگر تعرفه اعمال کرده‌اند و تنش تجاری میان آن‌ها به بالاتری سطح رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.