به گزارش  مجله "بیل"، عملیات جنگی در  افغانستان، مالی و دیگر کشورها تأثیر بسیار بدی بر سلامت نیروهای اعزامی آلمان داشته است.

این مجله آلمانی به نقل از یک منبع در وزارت دفاع آلمان نوشت: سربازان در زمان بازگشت با بیماری خاصی روبرو شده‌ و اکنون تحت برنامه توان‌ بخشی پزشکی قرار دارند.

مجله بیل افزود: در سال گذشته نیز شمار ۲۷۹ سرباز آلمانی بعد از اعزام به مأموریت‌های خارجی با مشکلات روانی به کشور بازگشتند.

«هانس پیتر بارتیلز» کمیسر پارلمانی نیروهای مسلح آلمان در گزارش سال گذشته خود مدعی شد که ارتش برای حضور در مأموریت‌های خارجی به‌ شدت از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات رنج می‌برد.

بر اساس گزارش بارتیلز، آمادگی ارتش برای اعزام نیرو در چند سال گذشته پیشرفتی نداشته و بدتر نیز شده است.

با توجه به حضور ۱۷ ساله نیروهای آلمان در چارچوب ناتو در جنگ افغانستان، موسسه تحقیقاتی "YouGov" بر اساس نظرسنجی صورت گرفته می‌گوید، ۴۸ درصد آلمانی‌ها طرفدار خروج نیروهای کشورشان از افغانستان‌ هستند و فقط ۲۹ درصد بر ضد خروج نیروهای آلمان از افغانستان نظر داده‌اند.

۲۳ درصد نیز در این ارتباط نظر روشن نداده‌اند.

آلمان در افغانستان دستکم یکهزار و ۳۰۰ سرباز در غالب مأموریت ناتو «حمایت قاطع» دارد که مسئولیت آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را بر عهده دارند.

ایالات متحده آمریکا تصمیم خروج هفت هزار سرباز از ۱۴ هزار سرباز خود در افغانستان را گرفته است.

بر اساس گزارش‌های رسمی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا تا کنون در حال بررسی این موضوع است و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا کنون قطعی نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.