وی در دومین شب از لیالی قدر در مدرسه امام کاظم(ع) قم افزود: مراقب باشیم جناح بندی های سیاسی و اختلافات، افراد و مسئولان را از یکدیگر جدا نکند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: شب قدر شبی است بوده که مقدرات فرد از سوی خداوند متعال برای یک سال آینده تعیین شده و به امام زمان(عج) عرضه شده و آن حضرت نیز به آن صحه می گذارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: مقدرات یک سال آینده انسان طبق لیاقت و شایستگی های فرد تعیین شده و سرنوشت فرد از سرشانس یا قرعه کشی تعیین نمی شود.

آیت الله مکارم شیرازی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه ۴۷ کتاب شریف نهج‌البلاغه تصریح کرد: حضرت در این نامه تمام مردم را به رعایت تقوای الهی، نظم، کنار گذاشتن اختلافات و یاری گر مظلوم و دشمن ظالم بودن سفارش کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسیدگی به امور یتیمان، نیکی به همسایگان، عمل به قرآن، نماز، زیارت خانه خدا، جهاد در راه خدا و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر سفارش های امام علی (ع) در این نامه است.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: زیارت خانه خدا محور وحدت جامعه اسلامی بوده و هرگز نباید نسبت به آن کم توجهی شود، سیاست انگلیس همواره بر این بوده که مسلمانان حج را فراموش کنند چرا که به اعتقاد آنها تا زمانی که حج برپاست، مسیحیت در خطر است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: اینجا کشور اسلامی است و پخش سرودهای مبتذلی با رقص در برخی مدارس به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، همچنین سند ۲۰۳۰ نیز یک سند کاملا استعماری بوده و نباید اجازه اجرای آن داده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: هیچ یک از عبادات انسان بدون امر به معروف و نهی از منکر مقبول درگاه الهی نمی شود.

وی در ادامه گفت: اگر ما از فرزندان خود غافل شویم فضای مجازی، هواهای نفسانی و دیگر معضلات اجتماعی آنها را با خود خواهد برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.