فدراسیون فوتبال ایران این طور که مهدی تاج اعلام کرده برای دستیاری ویلموتس حتما به او دو ایرانی را معرفی می کند و همین امروز نام هایی چون مهدی مهدوی کیا، عبدالله ویسی، مارکار آقاجانیان و وحید هاشمیان برای تیم ملی امید مطرح شده است. از این نام‌ها به راحتی می شود نام مهدی مهدوی کیا را کنار گذاشت. او چند روز قبل پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید ایران را به دلیل قرارداد با هامبورگ رد کرد و بعید است علاقه ای برای قطع همکاری با تیم باشگاهی اش در آلمان داشته باشد. بخصوص که تازه مدارج مربیگری حرفه ای را طی کرده است.

گزینه بعدی یعنی عبدالله ویسی هنوز سرمربی تیم تازه لیگ برتری شده شاهین بوشهر است. تیمی که خودش به لیگ برتر رسانده می گویند احتمالا همان جا می ماند. پپ وطنی مشکل اساسی عدم تسلط به زبان انگلیسی دارد و درحالی که بیش از ۶۰ درصد تیم ملی زبان‌ اصلی با سرمربی خارجی تیم‌ملی می‌توانند حرف بزنند، او با معضلی بزرگ روبروست. البته استفاده از پپ در این جایگاه هم به سختی از او یک آلترناتیو در آینده می‌سازد که بتواند روزی سرمربی تیم ملی باشد!

 

گزینه بعدی مارکار آقاجانیان است. مارکار ۸ سال کنار کی روش بوده . او البته زبان بلد است. بازیکنان تیم ملی را خیلی خوب می شناسد و هیچ تهدیدی برای سرمربی جدید ندارد و می شود فدایی اش همان طور که در دوره کی‌روش بود.

 

اما درباره کارایی فنی و آینده؟ این پرسشی است که همیشه بوده و منتقدانش می گویند تا سال‌های سال بعد هم بعید است یک تیم لیگ برتری حتی برای سرمربیگری مارکار را انتخاب کند!

 

گزینه چهارم اما وحید هاشمیان است. وحید با یک رزومه عالی ملی. با عالی ترین مدرک مربیگری یوفا و تجربه کار در لیگ های پایین تر آلمان همان کسی است که با سابقه عالی فوتبالی می تواند به نیمکت تیم ملی ابهت بیشتری بدهد. او می تواند نقش مرحوم حسین معدنی در تیم ملی والیبال را برای ویلموتس بازی کند و بازوی اجرایی اش باشد.

وحید با دانستن دو زبان آلمانی و انگلیسی می تواند خیلی ساده با ویلموتس ارتباط بگیرد و با خوی منظم و برنامه مدارشان بهتر از هر کس دیگری ارتباط برقرار کند.

 

دیسیپلین و کاریزمایش به خوبی می تواند جوانترهای تیم ملی را کمی سر جایشان بنشاند. آنها که آن اواخر دوره کی روش با اینستا بازی های‌شان ملتی را به ستوه آورده بودند. او که همین حالا هنوز گزینه هدایت تیم ملی امید است اگر کار با فدراسیون تاج را بپذیرد، بی شک گزینه ای ایده آل برای بودن در کنار مربی تیم ملی است. کسی که قطعا در آینده می‌تواند گزینه تیم های بزرگ فوتبال ایران به عنوان سرمربی باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.