«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه گفت سران آمریکا و کره شمالی درباره «جو بایدن» معاون دولت سابق آمریکا هم‌نظر هستند.

هفته گذشته پیونگ‌یانگ در واکنش به اظهارات بایدن علیه کره شمالی، وی را فردی با «ضریب هوشی پایین» توصیف کرد و این موضع‌گیری با استقبال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد.

امروز سندرز در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی»، در مورد واکنش ترامپ به اظهارات مقام‌های کره شمالی علیه بایدن، گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها در ارزیابی از جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق، هم‌نظر هستند.»

وی افزود: «رئیس‌جمهور به ارزیابی کسی درباره جو بایدن نیاز ندارد. او تا الان چند بار ارزیابی‌اش را بیان کرده است. فکر می‌کنم شاهدش بوده‌اید... رئیس‌جمهور شاهد بوده که او (بایدن) و رئیس‌جمهور [باراک] اوباما هشت سال شکست خوردند.»

سخنگوی کاخ سفید مسئله اتمی کره شمالی را یکی از «خرابکاری‌های» دولت اوباما توصیف کرد و گفت اوباما خرابکاری‌های زیادی در جهان داشته که ترامپ در حال درست کردن آن‌هاست.

از ماه گذشته که بایدن برای حضور در انتخابات سال ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرد، ترامپ بارها به شخص او حمله کرده است. بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته میان حامیان حزب دموکرات، بایدن از بیشترین بخت برای پیروزی در رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ برخودار است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.