نمایندگان، انتخابات هیات رییسه مجلس دهم برای سال آخر، دستور کار امروز مجلس بود. براساس آرایی که نمایندگان به گلدان ها ریختند علی لاریجانی رییس مجلس باقی ماند. و مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری هم بر دو صندلی نواب رییسی مجلس تکیه کردند.

در ادامه انتخابات هیات رئیسه مجلس، نمایندگان ناظران را هم برگزیدند.

بهروز نعمتی با ۱۶۵ رای، محمد آشوری با ۱۴۴ رای و اسدالله عباسی با ۱۳۴ رای از مجموع ۲۷۹ رای ماخوذه، به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم انتخاب کردند.

لازم به ذکر است اسدالله عباسی، عبدالکریم حسین زاده، محمود صادقی، سید مهدی مقدسی، بهروز نعمتی، محمد آشوری، سید قاسم جاسمی، قاسم احمدی لاشکی و سید علی ادیانی راد کاندیدای پست ناظری هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم مجلس دهم بودند.

گفتنی است ماده ۱۶ آیین نامه داخلی مجلس درباره انتخاب هیات رئیسه مجلس به شرح ذیل است؛

انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرا نمایندگان صاحب رای است و انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رای مخفی و با ورقه خواهد بود. در صورتی که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی است.

تبصره ۱- چنانچه آرا برای رئیس، نواب رئیس، دبیران و ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب موردبه قید قرعه تعیین می‌شوند.

تبصره ۲ – در صورتی به فرد غائب در جلسه می توان رای داد که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخابات هیات رئیسه، کتبا نامزدی خود را به معاونت قوانین مجلس اعلام کرده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.