زن جوان که فقط ۶ ماه از ازدواجش می‌گذشت با دیدن حال وخیم شوهرش هراسان به هر کسی که فکر می‌کرد تلفن کرد و کمک خواست. دقایق بسرعت می‌گذشت و همچنان خبری از امدادرسانی نبود. سرانجام پس از حدود یک ربع صدای آژیر آمبولانس شنیده شد و امدادگران با ارزیابی شرایط تازه داماد اقدام به احیا کردند. اما تلاش برای نجات مرد ۲۷ ساله نتیجه‌ای نداشت و او در برابر دیدگان خانواده‌اش تسلیم مرگ شد.

مشکلات اورژانس شهرستان قدس

حسین کاظمی یکی از همسایگان این خانوادهگفت: «سهیل سومین کسی است که در یک سال اخیر به خاطر دیر رسیدن امداد شهرستان قدس جانش را از دست داد. این شهرستان بین استان البرز و استان تهران قرار دارد و چون مرکز پیام اورژانس مستقلی ندارد تماس‌ها در اورژانس تهران، البرز یا شهریار پاسخ داده می‌شود. خانه سهیل نیز در محله طالقانی سرخه حصار بود. ما بارها این مشکل اورژانس را از طریق فرمانداری و شورای شهرستان قدس پیگیری کرده‌ایم. حتی چند باری نیز سعی کردیم موضوع را رسانه‌ای کنیم اما مسئولان مربوطه پیگیر موضوع نشده و این معضل همچنان ادامه دارد.»

آمبولانس دیر نرسیده است

اما اکبر فلاح، رئیس اورژانس شهرستان قدس در این باره  گفت: «در 2، 3 سال اخیر یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان قدس در زمینه تلفن 115 شهرستان و اپراتورهای تلفن همراه است. در واقع اگر از داخل شهرستان با تلفن ثابت به شماره 115 تماس بگیرید اورژانس شهریار پاسخگو است و برخی از اپراتورهای تلفن همراه نیز این تماس را به کرج یا تهران مرتبط می‌کنند و اپراتورهای مراکز این شهرها پس از شناسایی محل، موضوع را به ما گزارش می‌کنند. اما به هر حال در این میان دقایقی از دست می‌رود که می‌تواند سرنوشت ساز باشد.»

فلاح افزود: «در این مورد نیز اورژانس ۱۲ دقیقه بعد به محل رسید. براساس اطلاعات سامانه ساعت ۵ و ۲۶ دقیقه صبح جمعه اولین تماس با ۱۱۵ انجام و ارتباط با اپراتور شهریار برقرار شده است. اما آدرس در شهریار پیدا نشد و تماس به تهران انتقال یافت و آنها آدرس را در شهرستان قدس شناسایی کردند وسپس موضوع به ما گزارش و تیم اعزام شد اما چون خیابان‌ها و کوچه‌های شهرستان قدس اسامی مشابه زیادی دارند، پیدا کردن آدرس کمی زمان برد و سرانجام آمبولانس ساعت ۵ و ۳۸ دقیقه بالای سر بیمار رسید. اما با وجود تلاش ۲۸ دقیقه‌ای اورژانس برای احیا، بیمار برنگشت. البته با توجه به شرایط بیمار او را به بیمارستان انتقال دادند اما بی‌فایده بود.»

رئیس اورژانس شهرستان قدس ادامه داد: «ما نامه نگاری‌های زیادی در این باره کرده‌ایم و تا حدود زیادی این معضل مرتفع شده اما پیگیری اپراتورهای تلفن‌ها و رفع کامل این مشکل با فرمانداری است که امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.