محمدتقی زمانی نژاد عصر شنبه در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی مناطق سیل زده گلستان که با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور برگزار شد، اظهار کرد: روند بازسازی منازل مسکونی خسارت دیده از سیل را پیگیری می کنیم و تاکنون ۷۵۵ انعقاد قرارداد داشتیم و هزار و ۹۲۶ فقره معادل هفت میلیارد و ۱۱۲ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت شده است.

افزود: ۹۸۷ فقره پرونده بلاعوض آماده پرداخت داریم که طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد و به رقم ۱۰ میلیارد تومان خواهیم رسید.

وی گفت: آواربرداری ۲۰۴ واحد به اتمام رسیده و ۲۴۳ پی کنی، ۵۲ واحد فونداسیون، ۱۰ ستون و سه واحد هم اتمام کار داشتند.

زمانی نژاد تصریح کرد: در بارندگی ۹۸، حدود ۴۵ روستای گلستان درگیر رانش شد و ۵۱۷ واحد خسارت دید که از این تعداد ۱۵۰ واحد تخریبی بوده و مابقی هم در مرض خطر رانش قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۲ واحد زمین تهیه شده و برای تهیه زمین سایر واحدها در حال رایزنی هستیم.

زمانی نژاد گفت: مشکل زمین دو روستا سنگین بوده یکی در قلعه قافه مینودشت و دیگری برنجوین که به ترتیب ۱۸۷ و ۵۰ واحد مسکونی در آنها خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه قبل از رانش و بعد از رانش قیمت زمین چند برابر شده، تصریح کرد: جلسات متعددی را با فرمانداری و بخشداری و شوراها داشتیم و چند هکتار را به بافت روستا ملحق کردیم تا مشکل زمین مرتفع شود.

زمانی نژاد با بیان اینکه در بقیه روستاها هم کار ساخت در حال پیگیری است، اظهار کرد: ۵۲۵ تن سیمان وارد انبارها شده و در اختیار مردم قرار می گیرد و میله گرد هم در نزدیکی شهرهای حادثه دیده دپو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.