علی علیپور، مهاجم جوان پرسپولیس بهترین گلزن تیمش در لیگ هجدهم بود اما با وجود زدن ۱۴ گل نتوانست عنوان آقای گلی لیگ هفدهم را تکرار کند و به رده دومی جدول گلزنان در پایان لیگ بسنده کرد. تداوم درخشش مهاجم مازندرانی پرسپولیس از چشم واسطه‌های بین‌المللی دور نماند و حالا خبر می‌رسد این بازیکن مورد توجه چند تیم خارجی قرار گرفته و بعید نیست فصل آینده لژیونر شود.

البته برخی رسانه‌ها از پیشنهاد باشگاه شارلوای بلژیک به علیپور خبر داده‌اند؛ باشگاهی که در چند فصل اخیر بازیکنانی چون کاوه رضایی، علی قلی‌زاده و امید نورافکن را به خدمت گرفته و ظاهرا همچنان مایل به جذب بازیکن از لیگ برتر ایران است. با این حال شارلوا فعلا پیشنهادی به مهاجم پرسپولیس نداده و یک باشگاه دیگر بلژیکی خواهان جذب علیپور است.

تیم سنت‌ترویدنس که در پایان فصل اخیر لیگ بلژیک در رده هفتم ایستاد پیشنهاد رسمی به علیپور و باشگاه پرسپولیس داده که ارزش آن ۹۰۰ هزار دلار است. با توجه به این‌که علیپور با پرسپولیس قرارداد دارد در صورت انتقال او به لیگ بلژیک ۵۰۰ هزار دلار به پرسپولیس و ۴۰۰ هزار دلار به خودش می‌رسد؛ پیشنهادی که در این اوضاع اقتصادی ظاهرا حسابی مورد توجه طرفین به خصوص علیپور قرار گرفته است.

مهاجم ۲۵ ساله پرسپولیس گذشته از مبلغ قرارداد به این فکر می‌کند که در حال حاضر در بهترین شرایط برای انتقال به لیگ‌های اروپایی قرار دارد و نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد. البته او برای این انتقال حتما باید رضایت باشگاه پرسپولیس را جلب کند و به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات مالی این باشگاه و نیاز آن به بودجه ارزی و ریالی، انتقال علیپور به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار پول خوبی نصیبش می‌کند. علیپور به جز تیم بلژیکی از آاک یونان که ۲ فصل پیش مسعود شجاعی را در اختیار داشت پیشنهاد دارد و یک باشگاه اسپانیایی به نام المیرا که در لیگ دسته اول اسپانیا حضور دارد دنبال این بازیکن است؛ ضمن این‌که ریزه‌اسپور ترکیه هم خواهان جذب مهاجم پرسپولیس است.

با این حال فعلا پیشنهاد باشگاه بلژیکی بهتر از این ۳ مورد است و به نظر می‌رسد در صورت رضایت باشگاه پرسپولیس و توافق سه‌جانبه، علیپور به زودی لژیونر شود و به اروپا برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.