نیروهای ارتش یمن و انصارالله صبح شنبه به نجران، حمله موشکی کرده بودند.

یمنی‌ها می‌گویند که با شلیک این موشک، بخشی از منطقه نجران به لرزه درآمد و شماری از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شدند.

شبکه المسیره به نقل از منابع نظامی یمن تاکید کرد که این موشک بالستیک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده و ده‌ها نفر از عناصر مزدور کشته و یا زخمی شدند.

حملات موشکی یمن در واکنش به ادامه کشتار مردم این کشور صورت می‌گیرد؛‌ کشتاری که این روزها به شدت افزایش یافته است به طوری که ائتلاف متجاوز طی یک هفته اخیر چند جنایت وحشتناک را مرتکب شده‌اند که تازه‌ترین آن دیروز جمعه رخ داده بود.

شبکه المسیره یمن جمعه (سوم خرداد) گزارش داد که جنگنده‌های این ائتلاف با حمله به مناطق مسکونی در شهرستان «ماویه» در استان تعز، ۱۳ نفر از جمله تعداد کودک را به کام مرگ کشاندند و شمار زیادی را زخمی کردند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده یمن گفت که «کشتار امروز ماویه» برگی دیگر از پرونده جنایت‌های متجاوزان در حق مردم یمن است.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) شمار کشته‌ها را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

 «ویرجینیا گامبا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان ماه گذشته اعلام کرده بود که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از ۷۵۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.