روزنامه "دی ولت" آلمان نوشت، انتخابات پارلمانی اروپا از روز پنجشنبه آغاز شده و امروز وارد سومین روز خود شده است. انگلیسی ها و هلندی ها به عنوان اولین رای دهندگان اروپایی روز پنج شنبه برای شرکت در این انتخابات به پای صندوق های رای رفتند. روز جمعه نیز مردم ایرلند و چک برای شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا به پای صندوق های رای رفتند. امروز ( شنبه) هم شهروندان کشورهای لتونی، مالت و اسلواکی به پای صندوق های رای رفتند. نتیجه رسمی این انتخابات تازه روز یکشنبه و بعد از بسته شدن همه ماخذ رای گیری در اتحادیه اروپا مشخص می شود.

در بسیاری کشورهای اروپایی انتظار موفقیت چشمگیری برای احزاب راست پوپولیستی در انتخابات اروپایی می رود.

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که در آلمان بیش از ۴۰ درصد شهروندان در صورت ریزش آراء قابل توجه احزاب متحد مسیحی در انتخابات اروپایی خواهان کناره گیری آنگلا مرکل از صدر اعظمی آلمان هستند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی در معرض خطر کسب یکی از بدترین نتایج انتخاباتی در سراسر آلمان قرار دارد.

تا روز یکشنبه شهروندان در ۲۸ عضو اتحادیه اروپا یک پارلمان اروپایی جدید را انتخاب می کنند. این انتخابات می تواند به نقطه عطفی در این اتحادیه تبدیل شود.

   از پنجشنبه تا روز یکشنبه در یک سوپر انتخابات حدود ۴۱۸ میلیون نفر در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۷۵۱ نماینده جدید اروپایی برای پارلمان را انتخاب خواهند کرد. آلمان هم مانند اکثر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز یکشنبه در این انتخابات شرکت می کند.

"مارگاریتیس شیناس"، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که انتخابات اروپا بزرگترین انتخابات فرا مرزی در این سیاره و فرصتی برای تصمیم گیری درباره آینده ما است.

نتیجه این انتخابات نه تنها برای چگونگی تقسیم کرسی ها بین احزاب در پارلمان اروپا و انتخاب ریاست کمیسون اروپایی آینده این اتحادیه سرنوشت ساز است بلکه در اینجا همچنین این مسئله مطرح است که ائتلاف بزرگ در برلین چگونه به همکاری خود ادامه خواهد داد.

انتظار می رود که در این دور انتخابات پارلمانی احزاب مشکوک به اروپا شانس بالایی برای دریافت آراء شهروندان داشته باشند. این مسئله می تواند نحوه قانونگذاری و چگونگی اشغال پست های مهم اروپایی را با پیچیدگی هایی همراه کند. خانواده بزرگ دموکرات مسیحی ها و سوسیال دموکرات ها باید در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۴ انتظار شکست سنگینی را داشته و احتمالا دیگر اکثریتی را کسب نخواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.