اعتراض کنندگان به ترامپ که رسانه های ژاپنی شمار آنها را صدها تن اعلام کرده اند با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از ژاپن شدند در برخی از این پلاکاردها نوشته هایی مانند «نه به ترامپ» و «نه به پایگاه های نظامی آمریکا» دیده می شد.

ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیا است و نزدیک به ۴۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.

علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد.

ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.

بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند باعث بروز نگرانی های عمده در میان مردم این منطقه شده و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند.

سفر رسمی چهار روزه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به توکیو از امروز شنبه آغاز شد و تا سه شنبه ادامه دارد.

انتظار می‌رود ترامپ و آبه، درباره مناقشه تجاآی بین امریکا و چین و درگیری‌ها برسر فناوری‌های پیشرفته بحث و گفت و گو کنند این دو همچنین قرار است درباره کره شمالی و مذاکرات به بن بست رسیده غیر هسته‌ای سازی گفت و گو خواهند کرد.

دیدار و گفت و گو با امپراتور جدید ژاپن، بازی گلف با نخست وزیر، ضیافت افطار، تماشای کشتی سومو و نشست دو جانبه با نخست وزیر ژاپن از جمله برنامه های ترامپ در سفر به ژاپن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.