عکاسی از سوژه های ناخواسته را می توان از مهیج ترین اتفاقات زندگی حرفه ای یک خبرنگار دانست. یکی از جالب ترین عکاسی های ناخواسته که تا مدت ها به سوژه خبری چینی ها تبدیل شده بود عکاسی از یک  خودکشی است.

ماجرا به روزی باز می گردد که یک عکاس خبری از رسانه ای محلی برای تهیه خبر از وضعیت آلودگی هوای چین برای عکاسی به پل رودخانه یانگ تی یوجان می رود. او شروع به عکاسی می کند و اتفاقا عکس هایی جذاب هم تهیه می کند را که وضعیت آلودگی هوا به حدی شدید بود که آلودگی مثل یک مه غلیظ سراسر پل را فرا گرفته بود.

این خبرنگار ناگهان با سر و صدای جمعیت متوجه می شود یک مرد و بلافاصله یک زن خود را از روی همان پل به پایین پرت کرده و داخل رودخانه یانگ تسه ووهان افتاده اند. اما این عکاس به حدی مشغول تنظیم دوربینش برای ثبت عکس هایی دقیق بوده که اساسا متوجه نمی شود فرد یا افرادی خودکشی کرده اند.

با این وجود او با بررسی دوربین ود متوجه می شود که عکسی را از نفر دوم که در حال پریدن بوده ثبت کرده است. درواقع وی موفق به ثبت لحظه ای دردناک و کمیاب شده است. این خبرنگار بعدها تاکید کرد که اساسا متوجه نبوده در حال ثبت این ماجراست و صرفا پس از حادثه با بررسی دوربین خود متوجه شده است.

658864_382

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.