با اعلام امیرحسین فتحی استقلال تا روز سه شنبه سرمربی جدید خود را خواهد شناخت تا فصل جدید برای آبی‌ها در ابتدای خردادماه آغاز شود. البته مدیرعامل استقلال هنوز هیچ کدام از گزینه‌های مربی گری را صراحتا تایید نکرده، اما ۳ نام بیشتر از تمامی شایعات این روز‌ها در کنار استقلال حضور دارند و حتی رسانه‌های اروپایی نیز به گمانه زنی درباره حضور آن‌ها در ایران و استقلال پرداخته اند تا بعد از مشخص شدن سرمربی تیم ملی، یک خارجی نام آشنای دیگر در نزدیکی فوتبال ایران باشد:

آندرا استراماچونی

سرمربی جوان و سابق اینتر، یکی از گزینه‌های استقلال است که رسانه‌های این کشور نیز به این موضوع اشاره کردند. او با اینتر به رده نهم رقابت‌های سری آ رسید و خیلی نتوانست حضور موفقی در این تیم داشته باشد. استراماچونی بعد از عدم موفقیت در اودینیزه از سال ۲۰۱۶، دیگر مشتری در سری آ ندارد و کمتر تیمی به سراغ او می‌رود و تیم‌های میانی جدول به سراغ مربیان جوان تری می‌روند که در این سال‌ها در تیم‌های میانی، نتایج خوبی کسب کردند.

او بعد از حضور در ایتالیا به لیگ یونان رفت و در پاناتینایکوس به رده دوم رسید که البته اختلاف او ۲۰ امتیاز نسبت به تیم اول کمتر بود. او در شروع فصل بعد خوب کار نکرد و خیلی زود از هدایت این تیم یونانی کنار رفت.

این سرمربی جوان در دو تجربه قبلی خود در چک و یونان، هدایت دو تیمی را بر عهده داشت که قطب قهرمانی بوده است و با فضای حضور در چنین تیم‌هایی آشنایی کامل دارد. دو تجربه قبلی حضور در تیم‌های پر طرفدار که همواره به دنبال قهرمانی هستند، کمک حال او خواهد بود.

ماراتن انتخاب سرمربی استقلال در ایستگاه نهایی/ گزینه مطلوب چه کسی است؟

میروسلاو دوکیچ

دوکیچ صرب در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ یکی از بهترین‌های اروپا بود و با وایادولید در رده چهاردهم ایستاد و توانست نتیجه خوبی کسب کند. او یکسال بعد جانشین پیتزی در والنسیا شد، اما نتوانست کمکی به این تیم بکند. او سال آینده به کوردوبا رفت و به دلیل نتایج بدی که کسب کرد، از سمت خود برکنار شد.

او در پارتیزان بلگراد توانست قهرمان جام حذفی شود تا با کسب یک جام، به کار خود در این کشور پایان دهد. موضوعی که می‌تواند تفاوت بزرگ او با استراماچونی باشد و برای مدیران استقلال اهمیت زیادی خواهد داشت.

بهترین عملکرد امتیاز گیری دوکیچ به حضور او در پارتیزان بلگراد بازمی گردد که او توانست میانگین نزدیک به ۲ امتیاز در دوران حضور خود کسب کند، اما در لیگ به هیچ جامی دست پیدا نکرد.

دوکیچ در وایادولید نیز که ۸۸ مسابقه هدایت آن را بر عهده داشت، میانگین ۱.۵ امتیازی داشت، اما نکته مهم درباره این سرمربی صرب، تجربه نزدیک به ۱۵۰ مسابقه در سطح اول اسپانیا است که او را از دیگر گزینه‌ها متمایز می‌کند.

کارنامه دوکیچ در اسپانیا به شکلی است که برخی از رسانه‌های این کشور خبر از بازگشت دوباره او به لالیگا دادند.

ماراتن انتخاب سرمربی استقلال در ایستگاه نهایی/ گزینه مطلوب چه کسی است؟

آنجلو آلسیو

دستیار سابق کونته، یک مربی ایتالیایی دیگر در کنار استراماچونی این روز‌ها نامزد هدایت استقلال است. او همواره در کنار کونته حضور داشته و در چلسی، ایتالیا و یوونتوس چهره فعالی بوده و جام‌های زیادی را در دوران مربی گری خود کسب کرده است.

مهم‌ترین دوران سرمربی گری این چهره به حضور موقت او در یوونتوس به عنوان سرمربی باز می‌گردد که برای آلسیو با کسب عنوان قهرمانی و جام همراه بود؛ آلسیو شرایطی شبیه به روی فاریا دستیار سابق مورینیو دارد که سرمربی گری خود را در قطر آغاز کرد و لسیو نیز می‌تواند با حضور در استقلال که شرایط متفاوتی با تیم قطری دارد، گام مهمی در دوران سرمربی گری خود بردارد.

تنها تجربه آلسیو در سرمربی گری که به عنوان مربی موقت یوونتوس بود، دوران موفقی را برای او رقم زد، اما همچنان عدم حضور به عنوان نفر اول کادرفنی، نقطه ضعف او است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.