پیش از این نیز دفتر  آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در اطلاعیه ای به شایعات مطرح شده  در خصوص شایعات درباره  تجارت شکر و ارتباط با خانواده مدلل اعلام کرد: این سخنان کذب محض است و بارها این مسائل را تکذیب کرده ایم. نه یک سهم از کارخانه ای در اختیار آیت الله العظمی مکارم شیرازی است و نه یک گرم شکر.

در این اطلاعیه آمده است:در مورد فردی بنام مدلل، باید توجه داشته باشید که آیت الله العظمی مکارم شیرازی نامبرده را ندیده و نمی شناسند و هیچگونه رابطه ای با نام برده نداشته و ندارد و به طور کلی در خانواده و اطرافیان معظم له هیچ فردی مرتبط با این فرد و سایر امور مطرح شده در نامه وجود ندارد.

حالا نماینده گروه مدلل در استان خوزستان در خصوص دو مساله توضیح داده است. یکی ارتباط با ایت الله مکارم شیرازی و دیگری دریافت ارز دولتی برای واردات. پاسخ در خصوص اولی منفی است و در خصوص دومی مثبت با لحاظ یک شرط؛ اینکه نماینده شرکت تاکید دارد در ازای دریافت ارز، کالا وارد کرده اند. نماینده گروه مدلل با بی اساس خواندن ارتباط گروه مدلل با آیت‌الله مکارم شیرازی، گفت: گفته شده که آقای مدلل داماد آقای مکارم شیرازی است که دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی رسما اعلام کرد به این شایعات پایان دهید و هیچ نسبت سببی و نسبی با ایشان وجود ندارد.

درست است که بیشترین ارز دولتی را گرفتیم

اسماعیلی توضیحات مبسوط تری در این حوزه دارد، و به تسنیم می گوید این شرکت در بازار شکر فعالیتی ندارد و ادامه داد: گفته می‌شود گروه مدلل بیشترین ارز دولتی را دریافت کرده است، این موضوع درست اما ما کالای آنرا وارد کشور کرده‌ایم. آمار و ارقام این را می‌گوید.

وی با بیان این‌که مقامات دولتی این موضوع را می‌دانند و برخی رسانه‌ها شلوغ‌کاری کرده‌اند، افزود: اگر سیاست‌های دولت و تحریم‌ها نباشد ما توان تامین کل کنجاله مورد نیاز کشور را داریم.

وی با تاکید بر این‌که اگر گروه مدلل نباشد تنظیم بازار به هم می‌ریزد، هر گونه فعالیت در بخش شکر کشور را تکذیب کرد و گفت: هم‌اکنون در استان خوزستان ۱۲ انبار تحت اجاره گروه مدلل است که ظرفیت نگهداری ۴۰۰ هزار تن غلات و روغن خام را دارد.

وی همچنین با بیان این‌که دپو غلات در بندر امام به صورت سنتی انجام می‌شود، افزود: در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید ببینید با استفاده از لودر هر شبانه‌روز ۳۰ هزار تن غلات در انبارها دپو می‌شود.

وی با بیان این‌که با سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد ۲۰ ساله برای اجاره‌ انبارها در بندر امام خمینی (ره) داریم، افزود: ۱۷ سال از این قرارداد گذشته و ۳ سال آن باقیمانده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.