قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران روز چهارشنبه گذشته به امضا رسید و این مربی به زودی برای شروع کارش با تیم ملی وارد ایران خواهد شد. پیش از امضای قرارداد با ویلموتس و در روزی که مهدی تاج در حال مذاکره با این مربی در بلژیک بود، رسانه‌های این کشور اعلام کردند ویلموتس قصد ندارد در ایران مستقر شود و بعد از پایان بازی‌ها و اردوهای تیم ایران، به بلژیک بر می‌گردد. با این حال مهدی تاج حتی بعد از امضای قرارداد ویلموتس در این خصوص شفاف سازی انجام نداد.

عبدالکاظم طالقانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ویلموتس یک مربی پروازی خواهد بود؟ به خبرنگار مهر گفت: بحث پروازی بودن ویلموتس منتفی است. این مربی در ایران مستقر می‌شود و اگر بخواهد می‌تواند خانواده اش را هم به کشورمان بیاورد.

وی ادامه داد: ویلموتس مربی توانمندی است. اگر مشکلی در پرداخت پول این مربی نداشته باشیم بدون شک با روحیه قوی وارد صحنه می‌شود و می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

طالقانی در خصوص راهکارهای فدراسیون فوتبال برای حل مشکل پرداخت قرارداد ویلموتس یادآور شد: جزئیات این موضوع را باید از مهدی تاج بپرسید. به هر حال باید پیگیری کرد و رئیس فدراسیون هم این کار را انجام می دهد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با تفاهمی که با ویلموتس داشته ایم، او دنبال برنامه ریزی برای انجام کارهای بزرگ و خوب است؛ چه در تیم ملی بزرگسالان و چه در تیم‌های پایه. یکی از اولویت‌های ما صعود مجدد به جام جهانی است ولی جوانگرایی و زیر نظر گرفتن تیم‌های پایه هم در قرارداد ویلموتس دیده شده است.

طالقانی افزود: مواردی که مدنظر فدراسیون فوتبال بود در قرارداد ذکر شده است. خواسته‌های ما به مراتب بالاتر از سرمربی قبلی بود که قراردادش را امضا کرده بودند. ان شاءالله ویلموتس دوشنبه یا سه شنبه هفته پیش رو به ایران می‌آید و کارش را شروع می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از ابهامات کار ویلموتس در دعوت از بازیکنانی است که باید در دو دیدار تدارکاتی با سوریه و کره جنوبی بازی کنند. طالقانی در پاسخ به این سوال که آیا لیست بعدی تیم ملی مستقیم با نظر ویلموتس مشخص می‌شود و یا افراد دیگری ملی پوشان را دعوت می‌کنند؟ گفت: من سررشته ای در این مورد ندارم و باید از خود آقای تاج سوال کنید.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین از تعداد و دستیاران ایرانی مارک ویلموتس هم اظهار بی اطلاعی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.