علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمت سخنگویی دولت را برعهده گرفته است.

پیگیری‌های فارس نشان می‌دهد که وی روزهای آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

سازندگی هم نوشت:علی ربیعی، وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود یک سال پس از استیضاح و خروج از سمت‌های دولتی، به کابینه بازگشت.

علی ربیعی که مرداد سال گذشته و پس از استیضاح توسط مجلس از دولت خارج شده بود به عنوان دستیار ارتباط اجتماعی رییس جمهور و سخنگوی دولت منصوب شد. 

علی ربیعی روز گذشته پس از جلسه ای با رییس جمهور سمت سخنگویی را پذیرفت. محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور روز چهارشنبه گذشته در حیاط دولت و در جمع خبرنگاران درباره انتخاب سخنگوی دولت گفت:  به زودی سخنگوی جدید دولت معرفی می شود. فرد در نظر گرفته شده برای این سمت، آخر هفته با رئیس ‌جمهور جلسه دارد و احتمالا مورد نظر ریاست جمهور قرار می گیرد. ایشان فعلا در حال ارائه برنامه هستند.

در روزهای اخیر روحانی برای سخنگویی دولت به نام های مانند اردکانیان، وزیر نیرو و نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور و علی ربیعی رسیده بود. اما در مجموع علی ربیعی پذیرفت سخنگوی دولت شود. او دستیار ارتباط اجتماعی رییس جمهور هم هست. در ماه های گذشته برخی از جلسات رئیس جمهور با اقتصاددانان، جامعه شناسان و اصلاح‌طلبان با مشارکت ربیعی برگزار شده است. ربیعی دستیار ارتباط اجتماعی رییس جمهور هم شده تا ارتباطات روحانی و گروه های مرجع اجتماعی پیش از پیش شود.

علی ربیعی در سوابق رسانه‌ای خود عضویت در هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، عضویت در هیات مدیره انجمن های علمی ارتباطات و علوم اجتماعی، از موسسان و مدیران روزنامه کار و کارگر و تدریس در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را هم دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.