فرهاد دژپسند در حاشیه هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به مقوله بازار متشکل ارزی و زمان دقیق راه‌اندازی آن اظهار کرد: تمام اقدامات حقوقی و مقرراتی که باید توسط حاکمیت انجام می‌شد انجام شده است و بقیه مراحل باقی‌مانده اقدامات شرکتی است.

دژپسند همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره اختلاف ۷ میلیارد دلاری آمارهای وزارت اقتصاد با بانک مرکزی درباره میزان بازگشت ارزهای صادراتی گفت که این مساله به زمان اعلام آمارها بستگی دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه آمار بازگشت ارزهای صادراتی از امروز به فردا متغیر است، گفت: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان تصمیم درستی گرفته‌اند و دارند ارز را برمی‌گردانند و ما هم استقبال می‌کنیم و بنابراین ممکن است هر روز یک عدد متفاوت از این آمارها اعلام شود.

او با بیان اینکه بخشی از ثبات بازار ناشی از بازگشت ارزهای حاصل از صادرات است، ابراز امیدواری کرد که با ورود بیشتر ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد، تولید و ثبات اقتصادی بیشتر شود.

دژپسند در ادامه، فرایند حذف صفر از پول ملی را در مرحله کارشناسی ارزیابی کرد و گفت که این مساله مراحلی دارد که باید در دولت درباره آن تبادل نظر و تصمیم‌گیری شود.

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه یک‌سری فعالیت‌های اختلال‌زا در اقتصاد وجود دارد، گفت: اینگونه فعالیت‌ها را باید با وضع مالیات مؤثر کنترل کرد و مانع از فعالیت‌های مخل اقتصادی شد و برای این مساله هم در آینده نزدیک پیشنهادهایی داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.