تیم‌های فوتبال العین امارات و استقلال ایران امشب (دوشنبه) در چارچوب آخرین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند. نیمه نخست این دیدار که از گروه C رقابت‌ها بود با پیروزی ۲ بر یک استقلال به پایان رسید.

استقلال با این که بازی را بهتر از العین آغاز کرد، نتوانست از مالکیت توپی که در اختیار داشت در راستای ایجاد موقعیت روی دروازه العین استفاده کند. با این حال العین در این دقایق باهوش‌تر ظاهر شد و توانست در دقیقه ۱۴ روی آشفتگی خط دفاعی استقلال و نفوذ مارکوس برگ در عمق دفاع، به گل نخست برسد.

استقلال پس از دریافت این گل کمی سردرگم ظاهر شد اما کم کم دوباره به بازی تسلط پیدا کرد و چند موقعیت نصفه و نیمه هم ایجاد کرد تا این که در دقیقه ۲۲ روی ارسال عالی کرنر توسط وریا غفوری، محمد دانشگر بالاتر از مدافعان العین با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه العین فرستاد تا بازی به تساوی کشیده شود. دانشگر پس از این گل با نشان دادن پیراهن فرشید اسماعیلی، گلش را به بازیکن مصدوم استقلال تقدیم کرد.

این گل روحیه بازیکنان استقلال را بالا برد و آن‌ها شدت حملاتشان را افزایش دادند. شاگردان مجیدی چند بار تا آستانه باز کردن دوباره دروازه العین پیش رفتند اما یک بار شوت پاتوسی از پشت محوطه جریمه و بار دیگر ضربه مرتضی تبریزی توسط خالد عیسی، دروازه‌بان نماینده امارات مهار شد تا استقلالی‌ها در زدن گل دوم ناکام بمانند.

البته العین هم در دقایقی که استقلال حمله می‌کرد، یک موقعیت خطرناک گل‌زنی داشت که در آن صحنه، ضربه سر مارکوس برگ درست به جایی رفت که حسینی ایستاده بود تا او به راحتی آن را مهار کند.

در حالی که دو تیم خودشان را برای تساوی در نیمه اول آماده کرده بودند، حمله تیمی استقلال در ۳۰ ثانیه پایانی باعث شد استقلال توسط تبریزی به گل دوم برسد. در این صحنه پاتوسی توپ را برای تبریزی کاشت و او با شوتی دقیق دروازه العین را باز کرد.

ترکیب العین: خالد عیسی، تونجو حامد، سعید جمعه، بندر الاهبی، خالد البلوشی، خالد عبدالرحمن، عامر عبدالرحمن، مهند سالم، شیوطانی، کایو فرناندز و مارکوس برگ

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، آیاندا پاتوسی، روح‌الله باقری، مرتضی تبریزی، وریا غفوری، مهدی قائدی، امید نورافکن، پژمان منتظری و محمد دانشگر

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.