پیروز حناچی ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از ١۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ٩ که با حضور چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و یادآوری سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) به عنوان یکی از روزهای خاطره‌انگیز و ماندگار در تاریخ ایران، گفت: خوشحالم فضایی برای خدمت بیشتر به مردم شریف منطقه ۹ فراهم شده است. تلاش ما برای افزایش کیفیت زندگی بحث بسیار مهمی است و پروژه‌هایی که در این راستا انجام می‌شوند، از جایگاه متفاوتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه باید برای کار در شهر تعاریف جدیدی داشته باشیم، ادامه داد: ضروری است در مورد انجام اقداماتی که لزوماً به افزایش کیفیت زندگی در شهر نمی‌انجامند و آرامش بیشتری برای شهروندان به بار نمی‌آورند، بیشتر تأمل کنیم.

حناچی ضمن تشکر از خانواده مرحوم دکتر «قریب» برای همکاری در ساخت اندیشکده‌ای به نام این پزشک شهیر، گفت: دکتر قریب به عنوان بنیان گذار طب کودکان در تاریخ و خاطره ایران می‌درخشد. به سهم خود و به نمایندگی از مردم تهران از خانواده گرامی ایشان به خاطر همکاری در اجرای این پروژه قدردانی می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توسعه مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع مهمی است که از شعارهای مهم شورای شهر و شهرداری تهران به شمار می‌رود. استفاده از خلاقیت برای حل مشکلات شهر از سیاست‌های اصلی ما است و امیدوارم بتوانیم هر چه بیشتر با نبوغ و استعداد فراوان فرزندان این سرزمین، در شرایطی که بدخواهان برای ایجاد اغتشاش در کشور طمع دارند، مشکلات شهر را حل کنیم و به کار و تولید رونق ببخشیم.

حناچی در ادامه تاکید کرد: لازم نیست برای افزایش کیفیت زندگی فضاهای باقیمانده شهر را زیر بار ساخت و ساز ببریم. بزرگ‌ترین مشکلات ما ترافیک و آلودگی است و باید کنترل منشأ آلودگی را هدف قرار دهیم که خدا را شکر امسال به یمن نزولات جوی و تلاش همکارانم، تا حدی به این هدف رسیدیم.

وی افزود: سال‌ها بود که پروانه‌ها به شهرمان نیامده بودند و این در حالی است که امسال به جای سفیدبالک‌ها پروانه‌ها را در شهر می‌بینیم.

حناچی همچنین به مشکلات ترافیکی منطقه ۹ اشاره و عنوان کرد: این منطقه از جهت دسترسی مشکلات زیادی دارد که با افتتاح زیرگذر استاد معین تا پایان سال، بخشی از این مشکلات حل و دسترسی شمال به جنوب فراهم خواهد شد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم به تناسب فضاهای ایجاد شده، سازمان مناسبی برای نگهداری از این فضاها نیز در نظر گرفته شود تا در طول سال‌های بهره‌برداری خدمات مناسب به مردم ارائه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.