سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز روز دوشنبه در نشست ستاد پدافند غیرعامل استان تهران گفت: یکی از تهدیدهای موجود در حوزه زیرساخت ها وابستگی متقابل آنها به همدیگر است که در صورت تخریب یک حوزه مانند برق باقی زیرساخت ها نیز به شکل آبشاری خسارت می بینند.

وی افزود: تهران مهمترین استان کشور به دلیل مرکزیت و وجود بسیاری از نهادها و مراکز در آن است و به دنبال این اهمیت تهدیدهای بسیاری هم علیه آن وجود دارد.

اهم اظهارات رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور را بخوانید؛

* پدافند غیرعامل از بحث های مورد تاکید رهبری و مستحکم سازی و غیرقابل نفوذ سازی زیرساخت ها و بخش های مختلف از تدابیر معظم له است.

* پدافند غیرعامل شامل کاهش آسیب پذیری ها و مصون سازی هاست و امروزه تهدیدها تغییر کرده و از همین رو ضمن رسیدگی به موضوعات جاری در این بخش باید به تهدیدهای جدید هم توجه داشت.

* آمریکایی ها با نگاه افزایش فشار به دولت ایران از برجام خارج شدند تا بتوانند تحریم ها را افزایش دهند.  به فشار علیه یک کشور رفتارهای قبل از جنگ گفته می شود چند مولفه وجود دارد که آمریکایی ها احساس کردند که می توانند قبل جنگ به آن برسند که یکی تاثیر تحریم های اقتصادی و دیگری کنترل و اشراف بر شبکه های اجتماعی برای تغییر در نگرش مردم بود.

* با این اقدامات احتمال رفتن به سمت جنگ از بین می رود و با این نگاه سعی می کنند ترس از جنگ را نشان دهند.  شبکه های مجازی و اجتماعی به یک عنصر و ابزار برای دشمن بدل شد و به دلیل یک نوع بی برنامگی، کل مردم را با شبکه اجتماعی در اختیار دشمن قرار دادیم در حالی که این اقدام را هیچ کشوری انجام نمی دهد.

* در این شرایط دشمن هر ابزاری برای هر اقدامی به منظور مخالفت با کشور در اختیار دارد و می تواند در حوزه های مختلف اختلال ایجاد کند و کارکرد آن هم فقط امنیتی نیست.

* دولت آمریکا در تلاش برای نمایش ایجاد جنگ است، در این صحنه هم رهبر معطم انقلاب فرمودند که آماده باشیم و نشان دادن آمادگی بازدارندگی ایجاد می کند.

* زیر ساخت ها، حفاظت و صیانت از مردم و کاهش دائمی آسیب پذیری، سه محور برنامه های پدافند غیرعامل است. حفاظت و صیانت از مردم و اداره غیر نظامیان نیازمند برخورداری از چندین سناریو است و تخلیه مردم از شهر یا محل اسکان کم هزینه ترین اقدام در این زمینه است. لذار زیرساخت های مورد نیاز برای این انتقال باید تامین شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش؛ قطعاً عِده و عُده کم ما بر عِده و عُده زیاد دشمنان پیروز خواهد شد

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران(نهاجا) تاکید کرد: نیروی هوایی در دفاع و حراست از مردم و امنیت ملی حضور فعال دارد و از آمادگی مطلوب برخوردار است.

امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» در بازدید از توانمندی‌ها و طرح‌های عملیاتی پایگاه‌های بوشهر، بندرعباس و اصفهان در جمع خلبانان و کارکنان فنی با تاکید بر ضرورت امیدوار بودن به نصرت الهی، رمز تحقق این وعده قطعی الهی را پایداری، استقامت و ایمان داشتن به پیروزی حتمی در برابر دشمن عنوان کرد و گفت: نیروی هوایی در همه صحنه‌ها در دفاع و حراست از مردم و منافع ملی حضور فعال داشته و همواره از آمادگی مطلوب روحی و رزمی برخوردار است.

اهم اظهارات فرمانده نیروی هوایی ارتش را بخوانید؛

* نیروی هوایی از جوانان مستعد، باانگیزه، خوش فکر و ورزیده در تخصص‌های مختلف به‌ویژه تخصص‌های پروازی و فنی برخوردار است. شما برای رویارویی با هرگونه ماجراجویی دشمن الگوهای عملی همانند شهید بابایی، شهید دوران و از قهرمانانی همچون امیر برات‌پور بهره‌مند هستید که بدون واهمه از استعداد رزمی دشمن خالق حماسه‌های بی‌بدیل بودند.

* وعده حق حتمی است و خداوند متعال وعده داده است اگر با صبر، در مقابل فشار و تهدید دشمن استقامت و مقاومت داشته باشیم قطعاً عِده و عُده کم ما بر عِده و عُده زیاد آنها به اذن خداوند پیروز خواهد شد پس با اراده قوی و مصمم آمادگی لازم را کسب کنید و نسبت به این وعده الهی ایمان داشته باشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.