محمدحسین قربانی عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین مجلس از تلاش و رایزنی‌های فراکسیون متبوعش با فراکسیون‌های امید و ولایی جهت اجماع در مورد ریاست مجلس در انتخابات هیئت رئیسه خبر داد.

بخش‌هایی از اظهارات وی در گفتگو با مهر را بخوانید؛

* انتخابات هیئت رئیسه در اجلاسیه چهارم متفاوت با دوره‌های قبل است و با توجه به اینکه در اجلاسیه آخر مجلس قرار داریم، باید تدابیر ویژه ای برای اجماع اندیشیده شود.

* هنوز با فراکسیون امید بر سر ریاست مجلس به اجماع نرسیده‌ایم.

* حاجی بابایی رئیس فراکسیون ولایی تا دیروز مصمم به نامزدی برای ریاست مجلس بود، ولی با صحبت‌هایی که امروز انجام شد، او منصرف شد. اجماع فراکسیون ولایی نیز این است که حاجی بابایی نامزد ریاست مجلس نشود.

*تلاش داریم بین سه فراکسیون بر سر نواب رئیس فعلی مجلس نیز توافق صورت گیرد، گزینه دیگری معرفی نشود اما به نظر می‌رسد فراکسیون ولایی برای نواب رئیس مجلس نامزدهایی را معرفی خواهد کرد.

لیست احتمالی فراکسیون ولایی برای هیئت‌رئیسه مجلس مشخص شد

تسنیم نوشت؛ فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی لیست احتمالی‌اش برای ترکیب هیئت‌رئیسه جدید پارلمان را اعلام کرد.

این فراکسیون تاکنون در جلساتی که برگزار کرده، حمیدرضا حاجی‌بابایی را به عنوان رئیس و محمدحسین فرهنگی و عبدالرضا مصری را نیز به ترتیب به عنوان گزینه‌های این فراکسیون برای نواب اول و دوم برگزیده است، البته این فراکسیون، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، احمد امیرآبادی‌فراهانی، اکبر رنجبرزاده و اسدالله عباسی نیز به عنوان گزینه‌های این فراکسیون برای دبیران هیئت‌رئیسه مجلس در سال آخر مجلس دهم انتخاب شده‌اند.

طبق گفته برخی اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی گزینه‌های این فراکسیون که در لیست مذکور آمده، هنوز نهایی نیست و در جلسه روز سه‌شنبه(۳۱ اردیبهشت) با حضور تمامی اعضا نهایی می‌شود و قطعی شدن این لیست منوط به رأی اکثریت اعضای فراکسیون است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.