&#۳۹;جوی هود، کاردار سفارت آمریکا در بغداد با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق با «سید عمار حکیم»، رهبر این جریان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، روابط فیمابین و تازه‌ترین تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد تنش اخیر میان آمریکا و ایران مایه نگرانی تمامی کشورهای منطقه است و امنیت و ثبات این کشورها را تهدید می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با استقبال از برخی اظهارات مبنی بر علاقه‌مندی دو طرف برای کاهش شدت نزاع، عنوان کرد:«این اظهارات می تواند سرآغازی برای دستیابی به راه‌حل‌های مناسب و دور کردن ملت‌های منطقه از جنگ‌ها و سیاست‌های محاصره باشد.»

وی در ادامه تاکید کرد که عراق روابط تنگانگی با طرفین منازعه دارد که این امکان را به عراق می‌دهد که نقش میانجی‌ را برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و پایان دادن به وضعیت تنش ایفا کند.

حکیم با اشاره به اینکه تامین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک در عراق از مسئولیت‌های دولت این کشور است، اظهار داشت:«در مقابل این هیات‌ها باید پیام‌های مثبتی در خصوص وضعیت سیاسی و امنیتی عراق بفرستند چرا که عراق به مرحله‌ای رسیده که در آن، تمامی دلایلی که موجب خروج کارمندان یا اتباع این کشورها از اراضی عراق می‌شود، رفع شده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.