سعید ممبینی اظهار داشت: خرید و فروش یک فرآیندی است که علاوه بر اینکه اقتصادی محسوب می‌شود، اجتماعی نیز هست و در حقیقت همان قدر که یک فروشنده موجب ایجاد تکانه در وضعیت بازار می‌شود رفتار مصرف کننده‌ها هم می‌تواند همین اتفاق را رقم بزند.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های خوبی که صورت گرفته ما هیچ کمبودی در خصوص کالاهای اساسی نداریم و فقط این رفتارها ممکن است باعث برخی کاهش موجودی‌ها در بازار و به دنبال آن باعث تغییرات در قیمت‌ها شود.

رئیس اتاق اصناف کشور افزود: من توصیه می‌کنم که مصرف کنندگان تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند، زیرا همه تلاش ما و مسئولان دولتی و بخش خصوصی تأمین نیازهای مردم به ویژه در خصوص کالاهای اساسی است و ما امیدواریم که هیچ کمبودی نداشته باشیم.

ممبینی در خصوص تأمین کالاهای اساسی در ماه رمضان نیز گفت: اصناف در ماه مبارک رمضان با برنامه فروش ویژه و دایر کردن نمایشگاه‌های ویژه در برخی مناطق کشور، کالاهای مورد نیاز و اساسی را با قیمت‌های مصوب در اختیار مصرف کنندگان قرار دادند و ما امسال هیچ کمبودی در خصوص کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط با ماه رمضان تا امروز نداشتیم.

وی ادامه داد: اصناف به عنوان آخرین حلقه در زنجیره تأمین، نقش رصد بازار و پیش بینی از وضعیت کمبود کالاها را به عهده دارند و همواره تلاش کردند که با اطلاع رسانی به دستگاه‌های تأمین کننده مواد مختلف، مواد مورد نیاز را تهیه کنند.

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: دستگاه نظارتی نیز وظیفه کنترل بازار را بر عهده دارند و با توجه به اعمال نظارت و بازرسی‌هایی که در سطح بازار انجام شده، تلاش شده که از هر گونه افزایش قیمت جلوگیری شود.

ممبینی ادامه داد: دستگاه‌های متولی و اتاق اصناف تلاش دارند که نظارت و بازرسی توسط خود اصناف که مورد اعتماد مردم و همچنین خود اصناف هستند، صورت بگیرد و تا امروز اصناف کارنامه قابل قبولی داشتند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز موارد تخلفی هم بوده گفت: با مشارکت بازرسی اصناف، سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی برخی تخلفات وجود داشته که در خصوص آن‌ها پرونده تشکیل شده و به موارد تخلف هم رسیدگی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.