مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: به همین دلیل مطرح شدن اسامی مختلف گمانه زنی سایت‌ها و رسانه‌ها بوده که به صورت غالب این کار را انجام می‌دهند. همین الان هم انتقاد می‌کنند چرا فدراسیون فوتبال از رسانه‌ها دعوت نکرد تا در زمان ورود ویلموتس به فرودگاه بیایند. یادم می‌آید وقتی نام کلینزمن مطرح شد، برخی افراد بدون اینکه فدراسیون این موضوع را تائید کند، ۲ تا ۳ روز انتقاد کردند چرا فدراسیون دنبال عقد قرارداد با او است و کلینزمن به ایران در جام جهانی گل زده است.‌

می‌خواستیم سن سرمربی تیم ملی پایین‌تر از ۵۵ سال باشد

او ادامه داد: سعی داشتیم بهترین انتخاب را انجام بدهیم. خواهش می‌کنم رسانه‌ها واقعیات را درباره ویلموتس منعکس کنند. فدراسیون فوتبال پس از کی روش ۶۶ ساله دنبال مربی‌ای با سن پایین‌تر از ۶۰ یا حتی ۵۵ سال بود. ویلموتس ۵۰ ساله و سرمربی بسیار موفقی بوده است. با وحید هاشمیان، صحبت می‌کردم که می‌گفت ویلموتس در فوتبال آلمان خیلی محبوب است و او را آدم معتبری می‌شناسند.

ویلموتس فدراسیون محور است

تاج تصریح کرد: تفاوت ویلموتس با کی روش این است که او فدراسیون محور است و قوانین فدراسیون را می‌فهمد. قرار است این قرارداد یک شنبه امضاء شود. همه چیز از مصاحبه نکردن علیه مربیان داخلی تا روز‌های مرخصی، نحوه تعامل با مربیان لیگ و مسائل دیگر در اختیار فدراسیون است. این مربی زمانی هدایت تیم ملی بلژیک را برعهده داشت و تیم ملی این کشور کوچک را از رتبه ۵۱ جهان به رتبه اول رساند. به همین دلیل مربی خوبی محسوب می‌شود.

بهترین راه این بود ویلموتس در سکوت به ایران بیاید و در سکوت هم برود

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دلیل دعوت نکردن رسانه‌ها به مراسم استقبال از ویلموتس در فرودگاه امام خمینی گفت: اگر ما این کار را انجام می‌دادیم ۲ حالت داشت. از او زیاد تعریف و تمجید می‌شد و قیمتش بالا می‌رفت. به صورت مثال می‌گفتند او خالق نسل طلایی بلژیک بوده و این تیم را از کجا به کجا رسانده است. به همین دلیل بهترین راه این بود ویلموتس را به همین شیوه می‌آوردیم و به همین شیوه و در سکوت هم از ایران خارج می‌شد.

مفاد قرارداد ویلموتس قابل انتشار است

تاج درباره مبلغ قرارداد ویلموتس اظهار داشت: ویلموتس هم مانند کی روش راضی نیست مبلغ قراردادش فاش شود. در کل هیچ جای دنیا مبلغ قرارداد جز با رضایت طرفین افشا نمی‌شود. البته ارقم و اعداد مختلفی مطرح شده است. با این وجود مفاد قرارداد قابل انتشار است. برای امضاء قرارداد با ویلموتس از قرارداد با کی روش درس گرفتیم و از مصاحبه ها، تعامل با مربیان داخلی، روز‌های مرخصی در بند‌های قرارداد با ویلموتس آورده شده است. دیدید که نحوه آمدن و رفتن ویلموتس نسبت به مربیان قبلی تا چه اندازه تغییر کرده بود.

سرمربی بلژیکی از تمام بازیکنان ایران اطلاعات دارد

او ادامه داد: می‌خواستیم ویلموتس را برای تماشای بازی استقلال و سپیدرود به تهران بیاوریم، اما او در هتل و از طریق تلویزیون تمام بازی‌های هفته آخر را دید. او نسبت به تمام بازیکنان ایران اطلاعات دارد و حتی مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) به عنوان یک فرد فوتبالی نظرات خوبی داد که این نظرات را اعمال کرد یم. از حقوق دان‌هایی مانند بیگدلی و براتی و البته تجربیات عباس ترابیان هم استفاده کردیم و به صورت کامل قراردادی که پیش از این ضعف‌هایی زیادی داشت، تصحیح شد.

۴ دستیار داخلی به ویلموتس پیشنهاد دادیم

تاج درباره دستیاران ویلموتس در تیم ملی ایران هم گفت: او ۲ دستیار با خودش به ایران می‌آورد. دستیار اول این مربی در تیم المپیک مارسی فعالیت کرده و رزومه خیلی قوی‌ای دارد. چهار دستیار داخلی هم ما به ویلموتس پیشنهاد کرده ایم. اگر یادتان باشد تمام اعضای کادرفنی کی روش خارجی بودند. قرار است از بین دستیاران داخلی یک نفر را انتخاب کند که در واقع از دل این مربی داخلی یک سرمربی خوب بیرون بیاید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.