دیوید پترائوس ژنرال بازنشسته آمریکایی در مصاحبه ای اعلام کرد که به باور او رهبران سیاسی آمریکا به هشدارهای نظامیان این کشور در باره چالش‌های اقدام نظامی علیه ایران توجه خواهند کرد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در مصاحبه با بی‌بی‌سی در این خصوص گفت: میزان جمعیت ایران و وسعت آن، اشغال این کشور را به چالشی قابل توجه تبدیل می‌کند.

وی در ادامه پیرامون شباهت این شرایط با زمان تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی نیز گفت: آدم‌های زیادی را پیدا نمی‌کنید که توهمی درباره دشواری‌های حمله نظامی به ایران یا تغییر حکومت داشته باشند. البته توجه داشته باشید که هستند کسانی که علنا خواهان چنین چیزی هستند. ولی قطعاً وقتی که ارتش و وزیر دفاع بیایند و واقعیت‌ها را نشان بدهند، حجم نیروهای ایران، توانایی‌هاشان و چیزهایی از این دست، فکر نکنم آدم‌ها دچار همان احساساتی بشوند که موقع تصمیم‌گیری درباره جنگ عراق دچار آن شدند.

دیوید پترائوس اضافه کرد که به عنوان کسی که در مداخله نظامی آمریکا در عراق حضور داشته، معتقد است شرایط فعلی با زمان دخالت نظامی در عراق کاملا متفاوت است. او همچنین به نگرانی های «مشروع»ی اشاره کرد از جمله موشک‌های ایران که می‌تواند نیروهای آمریکایی را تهدید کند؛ منطقه‌ای که ۳۰ درصد انرژی جهان را تأمین می‌کند.

دیوید پترائوس به جز فرماندهی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان، برای مدتی رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، هم بود اما در سال ۲۰۱۲ و در پی افشای رابطه با زنی به نام پائولا برادول از ریاست سازمان سیا استعفا داد.

فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق در ادامه افزود که فکر نمی‌کند وضع موجود به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.

گفتنی است، دیوید پترائوس به جز فرماندهی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان برای مدتی رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.