گزارش متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در زمستان ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت دانه‌ای در زمستان سال ١٣٩٧ در کل کشور ١٧٩٩١ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۶، معادل ۰.۴ درصد کاهش داشته است.

در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش یک کیلوگرم پیاز در کل کشور ۳۵,۶۲۶ ریال بوده است. استان هرمزگان با ۴۸,۰۰۸ ریال بالاترین قیمت و استان سیستان و بلوچستان با ١٨٠٨٨ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۸۰.۹ درصد افزایش داشته است.

در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده در کل کشور ۴۱۶,۵۸۹ ریال بوده است. استان سیستان و بلوچستان با ۴٧٣٧٣۶ ریال بالاترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با ٣١۶٧۵٣ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۶ معادل ۱۵۰.۱ درصد افزایش داشته است.

در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش گاو پرواری کمتر از دو سال زنده در کل کشور از قرار هر کیلو ٣۵٩٠٣٣ ریال بوده است. استان تهران با ۴١٨٩٣۵ ریال بیشترین و استان البرز با ٢۴٣٧۴١ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۶ معادل ۱۵۲.۷ درصد افزایش یافته است.

در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گوسفند چرخ نشده در کل کشور ۵٢٨۴۶ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال ۹۶ افزایش ۲۴.۵ درصدی داشته است. استان آذربایجان شرقی با ۵۷,۵۶۴ ریال بالاترین و استان سیستان و بلوچستان با ٢١٠۶٩ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند.

3131951

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.