یوسف سلطانیان دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف درباره جزئیات دیدار برخی تشکل‎های دانشجویی با حجت‎الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه می‎گوید: من در این جلسه مطرح کردم که قوه قضاییه اگر می‎خواهد با فساد مبارزه کند، در مرحله اول باید متوجه خود بشود و راه‌های فساد را در درون خود ببندد و با آن مقابله کند. درحال حاضر برخی قضات مستقل عمل نمی‎کنند و به‎همین دلایل برای برخی احکام سنگینی صادر می‎شود ولی برای کسی مثل قاضی مرتضوی نهایتا دو سال حبس صادر می‎شود که چگونگی اجرای آن هم با حرف و حدیث روبه‌روست.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف تأکید می‎کند: به نظر می‌رسد قدرت و سرعت عملی که در برخورد با فعالان اجتماعی و رسانه‌ای ‎خرج می‌‌شود، در مقابله با فساد و پرونده‎هایی مثل پرونده دکل‎های نفتی خرج نشده ‎است.

او همچنین می‎افزاید: من در جلسه هم تأکید کردم که برخورد‌های قهرآمیز با فعالان اجتماعی، دانشجویی و فعالان حوزه زنان باعث می‎شود امید به اصلاح در جامعه از بین برود و فضای جامعه نیز به خشونت کشیده شود.

سلطانیان در ادامه می‎گوید: بسیاری از فعالان اجتماعی و دانشجویی بدون توضیح مشخصی و تنها با اتهامات کلی احکام سنگینی دریافت می‎کنند.

او ادامه می‎دهد: من در صحبت‎هایم به عنوان راهکار؛ حضور اصحاب رسانه در دادگاه‎ها و جلسات و همچنین از سرگیری نشست‎های مطبوعاتی را پیشنهاد دادم. آقای رئیسی هم فقط این موضوع را پاسخ دادند و گفتند که ما اهل عمل هستیم و نه صحبت کردن، نشست مطبوعاتی هم یعنی صحبت کردن. ما تا زمانی که وضعیت پرونده‎ای به سرانجام نرسد و حکم آن قطعی نشود، درباره آن صحبت نمی‎کنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف همچنین ضمن تقدیر از اصل برگزاری این جلسه که دانشجویان مختلف از طیف‌های مختلف به آن دعوت شده بودند، گفت: شاید گاهی اینطور به نظر می‌رسید که رئیس قوه قضاییه بیشتر به سؤالات و بحث‎های گروه‎های همسو پاسخ می‎دادند، اما بالاخره ما هم در این فضا سعی کردیم دیدگاه‌هایمان را به روشنی بیان کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.