صبح امروز، جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر لیلا حسین‌زاده، دانشجوی انسان‌شناسی دانشگاه تهران، در شعبه ۳۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. امیر رئیسیان، وکیل وی درباره جزئیات جلسه امروز می‌گوید: جلسه دادگاه چندان امیدوارکننده نبود. باید منتظر بمانیم تا مشخص شود تصمیم قضات در این باره چیست.

وی ادامه می‌دهد: ما امیدواریم روند رسیدگی به پرونده خانم حسین‌زاده و دیگر دانشجویان به‌گونه‌ای باشد که مشکل آن‌ها حل و به شیوه آکادمیک‌تری با آن‌ها برخورد و شرایط دانشگاهی نیز در نظر گرفته شود.

این وکیل دادگستری همچنین تأکید می‌کند: در جلسه اول دادگاه، رویکرد، حل مشکل بود و ما نیز امیدوار بودیم این رویه در جلسه دوم نیز ادامه یابد، اما علائم آن، در جلسه امروز دیده نشد. امیدوارم این نشانه‌ها را ما درک نکرده باشیم و نیت همچنان همان باشد.

همزمان با اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶، گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران و برخی از دیگر دانشگاه‌ها بازداشت شدند. این دانشجو نیز به اتهام اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی در دادگاه بدوی محکوم شده است. گفتنی است احکام دانشجویان بازداشت شده در سال ۹۶، بار‌ها مورد انتقاد دانشجویان و مسئولان دانشگاه قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.