روز گذشته ۲۳ اردیبهشت ماه طبق تماس اهالی روستای بردپهن زیلایی با مرکز موشمی زیلایی اعلام شد پیرزن سالخورده‌ای که به گمان خانواده فوت کرده بود و مردم روستا جهت غسل و تشییع او جمع شده بودند دستش را تکان داده است.

احسان کریمی زاده مسئول مرکز جامع سلامت موشمی زیلایی بخش مارگون گفت: بلافاصله تیم سلامت مرکز موشمی زیلایی به محل اعزام و در کمترین زمان ممکن بر بالین بیمار حاضر شدند. با بررسی های انجام شده توسط پزشک مرکز، وجود علائم حیاتی و البته وضعیت عمومی نامناسب بیمار تایید شد.

وی افزود: با توجه به شرایط عمومی بیمار، به وسیله آمبولانس به مرکز موشمی زیلایی انتقال داده شد که البته در مسیر یک بار دچار ایست تنفسی شد اما خوشبختانه با اقدامات و احیای به موقع، تنفس بیمار و سایر علائم حیاتی وی برگشت و با هوشیاری ۱۲ به مرکز رسید.

مسئول مرکز جامع سلامت موشمی زیلایی اضافه کرد: سایر اقدامات تشخیصی درمانی لازم در مرکز موشمی صورت پذیرفت اما با توجه به کاهش سطح هوشیاری بیمار و نامنظم بودن کارکرد قلب، با هماهنگی صورت گرفته با مرکز فوریت‌های پزشکی یاسوج، بیمار با علائم حیاتی پایدار و سطح هوشیاری ۹ به اورژانس هوایی و بیمارستان امام سجاد یاسوج تحویل داده شد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.