خبرگزاری کویت گزارش داد، "صباح خالد الحمد الصباح"، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت در جریان سخنرانی خود به مناسبت افتتاحیه هفتمین دور نشست کمیته عالی مشترک عراق و کویت، بر تمایل و توجه مشترک دو کشور به برگزاری این کمیته در راستای عمل به دستورالعمل‌های عالی و حکیمانه رهبران عراق و کویت و در چارچوب روابط عمیق، برادرانه و تاریخی میان دو کشور تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: سفرهای عالی رتبه مقامات میان دو کشور نشان دهنده رشد و توسعه پیاپی روابط مستحکم دو کشور است؛ به ویژه اینکه عراق و کویت رویکردهای مشترکی در خصوص پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

هفتمین دور نشست کمیته عالی مشترک کویت و عراق روز یکشنبه به ریاست صباح الخالد الحمد الصباح و "محمد علی الحکیم"، وزیر خارجه عراق برگزار شد و در جریان آن چندین توافقنامه، یادداشت تفاهم و برنامه‌های اجرایی به امضا رسید که این تفاهمات می‌تواند در گشایش چشم‌اندازهای وسیع‌تری میان دو کشور برادر در زمینه‌های مختلف همکاری نقش داشته باشد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است که در این کمیته به بررسی تمامی زمینه‌های همکاری به ویژه اقتصادی و امور توسعه و تمایل کویت و عراق جهت توسعه و تقویت روابط دوجانبه در تمامی سطوح پرداخته شد.

در بیانیه پایانی آمده که کمیته عالی مشترک کویت و عراق الگویی را برای روابط عمیق دوجانبه و تحقق رشد و شکوفایی میان دو کشور شکل می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.