شایدمدیران برخی از شبکه‌ها با تفکر جذب مخاطب بیشتر دست به هر وسیله‌ای زده و عواقب کار را در نظر نمی‌گیرند. به کارگیری برخی از به اصطلاح سلبریتی‌ها به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی فقط به بهانه جذب مخاطب بیشتر نه تنها به نفع شبکه‌های تلویزیونی نیست بلکه اگر به دقت بررسی شود ضررش به مراتب بیشتر است.

انتخاب چهره‌هایی که هیچ‌گونه هم‌خوانی با معیارها و فرهنگ ارزشی ما ندارند در کسوت اجرای برنامه‌های معارفی تلویزیون یک ‌اشتباه بزرگ است. اگرچه شاید مدیران شبکه‌ها نظر سویی نداشته باشند اما همین‌اشتباه به ظاهر کوچک باعث می‌شود که دشمنان نظام، به ویژه رسانه‌های وابسته و استکباری با دست آویز قراردادن این نوع حرکت‌ها به ارزش‌های نظام ما ضربه بزنند.

 باز جای شکرش باقی است که در ماجرای اخیر برنامه‌سازی معارفی رمضان در شبکه سه معاون سیما با برخورد به موقع خود اجازه نداد باز هم برخی افراد ناآگاه از این فرصت به نفع خود سود ببرند و به موقع هم در مقابل این حرکت ایستاد و به مدیران تفهیم کرد که به هر بهانه‌ای نمی‌توان به دنبال جذب بیشتر مخاطب بود.

 اما آنچه ما در طی یک سال اخیر در برخی از شبکه‌های رسانه ملی شاهدش هستیم متاسفانه بهره‌گیری از عده‌ای از مجریان مشکل داراست که فقط یا به خاطر چهره شدن در جامعه و یا به عبارتی براساس ارتباط وارد عرصه اجرای تلویزیونی شدند.

صداوسیما یک نهاد فرهنگی و ارزشی است که اصولا افرادی که برای کار اجرای تلویزیونی که حساس‌ترین شغل سازمانی در صداوسیماست وارد این  سازمان می‌شوند. بنابراین ابتدا می‌بایست تمامی مسیرهای گزینشی این سازمان را طی کنند. البته این‌گونه نیست که هرفردی که ابتدا وارد سازمان صداوسیما می‌شود بلافاصله جلوی دوربین برود و....

به هرحال صلاحیت‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و شخصیتی افراد، به خصوص آنهایی که می‌خواهند اجرای تلویزیونی داشته باشند باید مورد تایید قرار بگیرند. پس به نظر می‌رسد که درهمین مسیر و انتخاب مجریان، برخی از مدیران شبکه‌ها با زیرپا گذاشتن مقررات و قوانین گزینش سازمان صداوسیما، مجری برای خود انتخاب می‌کنند و بالاخره همه را به دردسر می‌اندازند.

از طرفی هم برخی از مدیران شبکه‌های تلویزیونی برای اینکه شبکه موردنظر در بین شبکه‌ها از جذابیت بیشتر و مخاطب پرتعداد برخوردار شود دست به دامان افراد مطرح در جامعه از جمله خواننده، بازیگر، ورزشکار قهرمان و... می‌زنند. فارغ از اینکه آیا نفر مورد نظر آن مدیر صلاحیت داشته باشد یا نه! اما به عبارتی ازنظر گزینش صداوسیما شاید تعداد زیادی از افراد مطرح جامعه که نام بردیم نیروهای خوبی هم باشند اما صلاحیت اجرای برنامه تلویزیونی را نداشته باشند. بنابراین مدیران جوان تلویزیون بایستی دقت کنند که آن چهره موردنظر هر چند اگر در جامعه محبوب هست لیکن نمی‌تواند مجری صاحب صلاحیتی برای اجرای تلویزیونی باشد. این نوع ‌اشتباهات و مشکلات مدت‌هاست که در رسانه ملی درحال وقوع است و به ندرت دیده شده که جلوی این نوع ‌اشتباه گرفته شود. به هرصورت امیدواریم که مدیران ارشد سازمان صداوسیما با دقت بیشتر و حساسیت لازم درخصوص اجراهای تلویزیونی ورود کنند و کار را به افراد ذیصلاح بسپارند.

امروز شبکه‌های تلویزیونی سازمان صداوسیما به‌خصوص شبکه‌های ملی و سراسری، مخاطب فراوانی دارند و باید اذعان کرد که طیف وسیعی از این مخاطبان مردم مسلمان و انقلابی کشورمان هستند. بنابراین شایسته است که اجراهای تلویزیونی در اختیار افرادی باشد که از هر نظر صلاحیت داشته و در مرحله نخست انقلابی،  مسلمان و پای بند به ارزش‌های نظام و اسلام باشند.

 چرا رسانه ملی از فرد یا افرادی که مسئله‌دار هستند و درمواردی حتی در فتنه هم‌دستی بر آتش داشتند بایستی در اجراهای تلویزیونی استفاده کند؟ امیدواریم که مدیران دلسوز و انقلابی گزینش سازمان صداوسیما در این‌گونه موارد به طور جدی وارد میدان شوند و اجازه  ندهند که به هر بهانه‌ای افرادی نالایق و بی‌صلاحیت در شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی به عنوان مجری و گوینده جلوی دوربین قرارگیرند. مردم انقلابی ما که با حضور خود در همه صحنه‌ها ازاین نظام و ارزش‌های آن پاسداری کرده و می‌کنند هرگز اجازه نخواهند داد که برخی افراد بی‌صلاحیت و مشکل دار در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی به عنوان مجری ظاهر شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.