نخستین جلسه کمیته حراست و استعلامات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ریاست «محمد ابراهیم شوشتری» مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت کشور برگزار شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را آغاز فرآیند انتخابات و تشکیل ستاد انتخابات و عضویت در ستاد دانست و اظهار داشت: با توجه به وظایف وزارت کشور در امر برگزاری انتخابات کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور تشکیل شد.

شوشتری گفت: متناظرین این کمیته در ستادهای انتخابات استانداری ها تشکیل شد و شرح وظایف جهت برگزاری انتخاباتی شکوهمند و در شان ملت بزرگ ایران ابلاغ شد و همه موظف هستیم تا حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس رعایت شود.

رییس مرکز حراست وزارت کشور با تاکید بر لزوم رعایت مر قانون اظهار داشت: با عنایت به ماده ۵۹ قانون انتخابات انجام هرگونه فعالیت انتخاباتی برای نامزدهای نمایندگی مجلس با استفاده از وسایل و امکانات وزارت خانه ها و ادارات شرکت های دولتی و موسسات وابسته به آنها و نهادها ممنوع است و جرم تلقی می شود.

شوشتری خاطرنشان کرد: اعضای کمیته حراست ضمن رصد فضا، زمینه سازی کنند تا مردم در فضایی با نشاط و آرامش بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

در پایان این جلسه احکام اعضای کمیته حراست و استعلامات به اعضا ابلاغ شد.

هفتم اردیبهشت ماه سال جاری، وزیر کشور در احکام جداگانه تعیین رییس و اعضای ستاد انتخابات کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری؛ محمد ابراهیم شوشتری مشاور وزیر و رییس مرکز حراست را به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور و رییس کمیته حراست و استعلامات ستاد منصوب کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.