وحید عسکری نژاد، با اشاره به اینکه میزان ورودی سدهای کشور ۶۸ میلیارد مترمکعب بوده است، افزود: این رقم ۴ برابر زمان مشابه در سال آبی ۹۶-۹۷ است.

وی میزان آب ذخیره شده در مخازن سدهای کشور را ۴۱ میلیارد مترمکعب دانست و گفت: ظرفیت کلی سدهای کشور ۵۰ میلیارد مترمکعب است که با توجه به رقم فعلی ذخیره شده در سدها، هم اکنون ۸۱ درصد ظرفیت سدهای کشور تکمیل است.

رئیس گروه بهره برداری از سدهای کشور شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه خروجی آب سدها در سال آبی ۹۷-۹۸ افزایش داشته است، ادامه داد: به منظور کنترل سیلاب‌ها، خروجی آب از ۷۰ سد مهم کشور در ۲۰ استان افزایش یافت که این روند به منظور ایجاد آمادگی برای کنترل سیلاب‌ها صورت گرفته است. از ۱۷۸ سد در حال بهره برداری، ۸۶ سد بیش از ۹۰ درصد پرشدگی و ۳۰ درصد نیز کمتر از ظرفیتشان ذخیره آب دارند.

این مقام مسؤول گفت: ورودی به سدهای کشور فقط در فروردین ماه ۹۸ از کل آب ورودی به سدها در سال ۹۷-۹۶ بیشتر بوده که این اتفاق نشان از بزرگی سیلاب‌های ایجاد شده است. حدود ۶۰ درصد از کل آب ورودی به سدهای کشور، به استان خوزستان وارد شده که با برنامه ریزی‌های انجام شده این سیلاب‌ها مهار و بخشی از آن در سدها ذخیره شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.