«تاس» گزارش داد، "الکساندر شولگین" نماینده دائم روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سخنرانی خود در شصت و چهارمین نشست شورای اجرایی این سازمان تاکید کرد که اظهارات نماینده آمریکا درباره اینکه "ایران از تروریسم حمایت می‌کند"، غیرقابل قبول و ادامه تلاش واشنگتن در جهت ضربه زدن به اعتبار این سازمان و بی توجهی به قوانین بین المللی است.

این دیپلمات روس گفت: «ما این سخنان "کنت اورد" (نماینده آمریکا) را یکی دیگر از شواهد خط مشی متمرکز شده دولت ایالات متحده برای سیاسی کردن فعالیت سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی ارزیابی می‌کنیم که ادامه اقدامات واشنگتن در جهت ضربه زدن به یکپارچگی و عدم موفقیت کار این سازمان است. ما در این زمینه با نماینده جمهوری اسلامی ایران کاملاً هم عقیده هستیم که شنیده شدن چنین سخنانی از زبان نماینده آمریکا غیرقابل قبول بوده و به اعتبار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی لطمه می‌زند.»

شولگین یادآور شد، تنها ساختارهای معتبر سازمان ملل چنین اختیاری دارند که تعیین کنند کدام سازمان ممکن است تروریستی باشد. 

نماینده روسیه افزود: «مقامات واشنگتن با چنین برچسب‌هایی بار دیگر نشان می دهند که به حقوق بین الملل هیچ توجهی ندارند. ما بر این عقیده هستیم که صحن سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی جای چنین اظهاراتی نیست، چرا که یک ساختار کاملاً فنی و دقیق است که بطور منحصربه فرد به مسائل مربوط به نابودی تسلیحات شیمیایی در جهان می‌پردازد.»  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.