روزنامه تایوانی تایپه تایمز روز سه شنبه نوشت ارتش چین درصدد است با انجام تمرینات نظامی خود اطمینان حاصل کند که در جنگ با تایوان به پیروزی قاطع دست خواهد یافت.

رزمایش ارتش چین که تمرینات رزمی و شبه جنگی محسوب می شود از روز گذشته در انتهای شمالی جزیره تایوان در حال انجام است و هشداری جدی به استقلال طلبان حزب حاکم دمکراتیک ترقیخواه آن جزیره به حساب می آید.

مقام های ارتش چین به مسئولان استان جه جیانگ در شرق این کشور اعلام کرده اند که همزمان با برگزاری این رزمایش، در این ناحیه تا روز جمعه، منطقه ممنوعه ماهیگیری در نظر گرفته شده است.

ارتش چین در بیانیه ای خاطر نشان کرده است که رزمایش مذکور با استفاده از سلاح های کاملا واقعی انجام می شود و بخشی از تمرینات مقرر سالانه است.

پنتاگون در روزهای اخیر بارها به چین نسبت به استفاده از زور علیه تایوان برای ایجاد وحدت دو سوی تنگه تایوان هشدار داده است و این رزمایش که تا ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) ادامه می یابد ظاهرا واکنشی به این هشدارها است.

واشنگتن دارای پیمان روابط ویژه با تایوان برای فروش تجهیزات نظامی است و بر اساس آمار موجود از سال ۲۰۱۰ میلادی به این طرف ۱۵ میلیارد دلار سلاح به تایوان فروخته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.