نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نشست سه جانبه بین کارشناسان و نمایندگی مجلس و اصحاب رسانه برای همفکری بر سر موضوع انتخابات مجلس دوره بعد در خبرگزاری فارس با اشاره به طرح انتخاباتی جدید برای مجلس آن هم با موضوع انتخابات استانی گفت: این یک طرح عادی در مورد انتخابات نیست و نحوه اجرا و عملیاتی شدن آن باید بررسی بشه و ما نمیتوانیم به همین راحتی از سر این طرح و این موضوع بگذریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: اولا این که نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالاری است و ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد بهترین انتخابات و برترین انتخابات هستیم و ما در دنیا اینگونه انتخابات رو کم داریم و پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران قابل به رخ کشیدن است در تحولات اجتماعی نیز شما حضور مردم رو به چشم خودتون دیدید و هر گونه مشکلی و هر گونه حرکتی که مردم رو به چشم نیاره و به آن‌ها بها نده و این طرح دقیقا جدا کردن مردم از نمایندگان مجلس است و قرار است که مردم کم‌تر به فکر مردم آون شهر خودشون و آون محل انتخاباتی خودشون باشند که این اصلا اشتباه است و نمایندگان از اصلی‌ترین کارهایشان رسیدگی به مشکلات مردمی و توجه به مردم است .

وی ادامه داد: هر قانون انتخاباتی که درجه مردم و جایگاه مردم رو پایین بیاره اصلا درست نیست، چون این اصلا مغایرت دارد با آرمان‌های امام خمینی (ره) و نظر رهبری درباره انتخابات مردمی است .

 

 

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به این طرح جدید برای اصلاح قانون انتخاباتی گفت:به اعتقاد من این طرح اصلاح قانون انتخاباتی که جدیدا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که برای آن از هیچ روشنفکر و افرادی که در این باره اطلاعاتی دارند نظر خواهی نشده بود اصلا طرح درستی نیست و در آن نظر اقلیت‌ها و نظر مردمی دست کم گرفته می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت:اغلب جلسات راجع به به این موضوع دو الی سه نفره در کمیسیون شوراها نشسته و صحبت می کردند و اینگونه نمی‌شود برای یک ملت و برای انتخابات مردمی آن هم در کشور ما صحبت کرد و نظر داد. این نماینده مجلس افرود:به نظر من پشت این طرح و پشت این برنامه لیبرال بودن و فکرهای غربی هست داره این گونه انتخابات به جای اینگونه که مردمی باشد به سمت حزب گرایی و حزبی بودن می رود.

وی در ادامه گفت:وقتی از این دوستان می پرسیم که هدف شما از این مسائل چیست می گویند که مجلس به سمتی میرود که نمایندگان درگیر کارهای کوچک هستند و ما می گوییم این طرح نه استانی است و نه محله‌ای بلکه شتر گاو پلنگ است یعنی نه شتر است نه گاو است.

نقوی حسینی:الان کار خراب‌تر شده است قبلا تنش ما شهری بود، اما حالا دعواها میاد در حد استان‌ها و این باعث تشدید تنش‌ها خواهد شد و پیامدهای اجرایی آن بحث‌های خیلی زیادی داره و خیلی مهمه نحوه اجرای این مصوبه تنش‌های زیادی و در بازه‌های سیاسی و اقتصادی و ملی ایجاد میکند و همه این تنش‌های برای نظام است بنابراین این برنامه در راستای معاند سازی بر علیه انقلاب است.

سخنگوی فراکسیون ولایی‌ها ادامه داد:سهم‌ها و گونه رای دادن‌ها در این انتخابات اصلا قابل مقایسه نیست توی شهرستانی که چهل نفر نامزد میشن آن افرادی که انتخاب نمی شوند خواهند گفت که این کارو این انتخابات اصلا الکی بوده و دولت و حکومت هر کسی را که بخواهد را به نمایندگی برمی گزیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود:تنش‌هایی که این طرح ایجاد می کند خیلی شدید است و این تنش‌ها در بین مردم است بیشتر و برای مردم مشکل ساز است و خیلی باعث اذیت شدن مردم می شود.

وی گفت:در مجلس اصلا جلسات کمیسیون‌ها برای طرح‌ها و اینگونه مسائل اصلا درست نیست ما به لاریجانی می گوییم که این مطلب و این موضوع اصلا مغایرت دارد ارجاع بدید به کمیسیون‌ها و بعد ایشون می گویند باشه ارجاع بدن بعد که ما فردا صبح میایم برای جلسه کمیسیون می بینیم ساعت هشت صبح اصلا بدون جلسه‌ای طرح روی میز ما در صحن علنی است.

نقوی حسینی افزود:چون ما زیر ساخت حزبی نداریم برای همین خیلی از افرادی که الان وارد مجلس می شوند می گویند که ما اصلا امیدی نیستیم و چون دیدند که ما رای آور هستیم اسم ما را در لیست خود قرار دادند و دقیقا برعکس این موضوع نیز وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.