امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد فسخ قرارداد وینفرد شفر گفت: شاید اگر ما می‌خواستیم بعد از بازی شهرآورد شفر را کنار بگذاریم افکار عمومی با ما همراه‌تر بودند اما ما مصلحت اندیشی نکردیم و امیدوار بودیم که آقای شفر بتواند در بازی‌های باقی مانده نتیجه بگیرد اما اینطور نشد و مجبور شدیم که مربی را تغییر دهیم. البته فعلاً قرارداد او رسماً فسخ نشده است چون هیچ بندی که به نفع باشگاه در قرار داد او باشد وجود ندارد و همه قرارداد یکطرفه به سود آقای شفر است.

او افزود: با این حال همه هدف ما این است که با جلساتی که برگزار می‌کنیم با کمترین هزینه با آقای شفر به توافق برسیم و یک مربی خارجی جوان، توانمند و با رزومه را جایگزین کنیم تا استقلال را به جایگاه خود برساند.

فتحی در مورد شایعات مختلف در مورد فروختن اللهیار صیادمنش نیز گفت: یکی از راه‌های درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا ترانسفر بازیکن است. در مورد صیادمنش و چند بازیکن دیگر هم این موضوع وجود دارد و در خصوص او پیشنهادهایی داشته‌ایم که با آن‌ها مذاکره کرده‌ایم و مطمئناً اگر صلاح باشگاه باشد با یک تصمیم خوب او را به باشگاه خارجی ترانسفر می‌کنیم.

او در مورد مبلغ قرارداد شفر نیز گفت: یکی از مسائلی که کار را برای باشگاه استقلال سخت کرد، بسته شدن قراردادهای غیر حرفه‌ای است. مبلغ این قرار داد بالای یک میلیون دلار است که با توجه به سن و سال او و رزومه کاری که دارند مبلغ بسیار زیادی است. هیچ بندی هم به نفع باشگاه وجود ندارد که در صورت الزام بتواند قرارداد را فسخ کند، اتفاقی که در فوتبال حرفه‌ای وجود ندارد.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا ساشا شفر همچنان آنالیزور این تیم است: توضیح داد: او مدرک معتبر آنالیزوری ندارد و یکی از افرادی است که بعدها و با مبلغ قرارداد بالا به کادر فنی استقلال اضافه شد که دلیل این اتفاق را باید از افرادی که قبلاً روی کار بودند سوال کرد! او قرار بود به قائمشهر برود که با آوردن گواهی پزشکی به او اجازه دادیم در این سفر به همراه تیم نباشد.

او در مورد احتمال شکایت شفر نیز گفت: همه دوستانی که این قراردادهای عجیب را بسته‌اند شاید به دلیل فشارهای زیاد این تصمیمات را گرفته‌اند و قطعاً هدفشان کمک به باشگاه بوده است. به هواداران بزرگ و عزیز استقلال قول می‌دهم که ما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا با کم‌ترین آسیب به باشگاه این موضوع را به پایان برسانیم. ضمن اینکه آقای شفر برای ادامه فعالیت مربیگری خود مجبور است قراردادش با استقلال را به پایان برساند و به همین دلیل قطعاً همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد. همانند گرو و نویمایر که با مذاکرات ما بدون هیچ حاشیه و آسیبی به باشگاه از تیم جدا شدند.

فتحی در پاسخ به این سوال که آیا وجود دخالت‌های شفر در بحث خرید و فروش بازیکنان صحت دارد؟ گفت: قطعاً اختیارات یک سرمربی به مستطیل سبز ختم می‌شود و نمی‌تواند در دیگر حوزه‌ها دخالت کند اما متأسفانه در قرارداد آقای شفر هیچ بندی برای نشان دادن حوزه اختیارات او وجود نداشت که کار غیر حرفه‌ای است. سعی می‌کنیم از این به بعد با قراردادهایی حرفه‌ای‌تر باشگاه را به شرایط آرمانی خود برسانیم چون هواداران استقلال لایق بهترین‌ها هستند.

مدیرعامل استقلال در پایان، درباره حواشی به وجود آمده برای سید مهدی رحمتی پس از خراب شدن پنالتی دربی، گفت: واقعیت این است که رحمتی به هیچ عنوان در انتخاب کسی که قرار بود پنالتی را بزند دخالتی نداشت و این موضوع را بد خواهان او به گونه‌ای جلوه داده و عکس گرفتند که گویا او دخالت کرده است اما، به هیچ عنوان چنین صحبتی صحت ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.