در این مراسم حجت‌الاسلام پور محمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به ابعاد گوناگون شخصیت مطهری پرداخت و گفت: یک بعد ویژه شخصیت شهید مطهری بعد علمی و تهذب و اخلاق و منش تربیتی ایشان است که آثار و برکات آن در جامعه روشن است. اما نکته مهم دیگر شخصیت ایشان بعد اجتماعی این استاد بزرگ است.

وی ادامه داد: استاد مطهری در صحنه های مختلف به عنوان یک مصلح اجتماعی حضور داشت و خلا های به وجود آمده در جامعه را پر می کرد.در شرایطی که احساس کرد نیاز در جامعه وجود دارد درس و بحث و اساتید بزرگش مانند آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی و امام خمینی را در قم رها و به تهران مهاجرت کرد تا براساس اقتضای روز به رفع نیاز جامعه بپردازد.

پورمحمدی با تاکید بر این که استاد مطهری به جز این که در قامت یک اندیشمند با تفکرات ناصحیح مبارزه می کرد به عنوان یک مصلح اجتماعی هم در عرصه های مختلف حضور داشت تاکید کرد: تا زمانی که گلوله جهالت مغز ایشان را مورد هدف قرار داد ایشان یک لحظه از ضرورت های جامعه غافل نبود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز بعد دیگر شخصیت شهید مطهری را نظم دهی و تشکل سازی دانست و مواردی از نوشته های شهید در باره الزامات این فعالیت را بیان کرد. شهید مطهری به عنوان مسئول شورای انقلاب به حکم امام خمینی پایه گذار نظم نوین مدیریت کشور است.

پورمحمدی از شهید مطهری به عنوان یکی پایه گذاران جامعه روحانیت یاد کرد و گفت: شهید مطهری به همراه شهیدان مفتح بهشتی و برخی دیگر از روحانیون از پایه گذاران جامعه روحانیت مبارز تهران بودند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های روحانیت در سال های پس انقلاب پرداخت و افزود: کارهای زیادی در حوزه رسالت های روحانیت انجام شده اما ما معترفیم به مشکلاتی که قصورا و تقصیرا اتفاق افتاده اما دشمن از همین تلاش های محدود ما هم ترسیده برای همین ها دائم تهدید و تحریم می کند.

وی ادامه داد: اگر این تلاش های سامان نیافته چنین نتیجه ای داشته ببینید تلاش سامان یافته چه تاثیراتی می تواند داشته باشد. بیایید به خودمان سامان بدهیم که اگر سامان دادیم و منسجم شدیم آنوقت دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.

پورمحمدی تصریح کرد: با همین نگاه بازسازی جدیدی در جامعه انجام شد و اساسنامه جامعه روحانیت بازنگری و نهایی شد و فعالیت های جدیدی در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: با این بازنگری جدید می توانیم خدمت رهبری و مردم بگوییم امروز با دست پر برای گام دوم انقلاب آماده ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.