منابع نزدیک باشگاه بارسلونا به سایت ESPN اعلام کرده‌اند که این تیم برای مصاف با لیورپول در دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برنامه تاکتیکی خاصی مدنظر دارد. آنها مدعی شده‌اند که بارسلونا قصد دارد با الگوبرداری از تاکتیک بازی‌ منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا در لیگ برتر انگلیس، مقابل لیورپول یورگن کلوپ صف‌آرایی کند تا شانس خود برای غلبه بر تیمی که یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله حال حاضر اروپا را دارد،  افزایش دهد.

منچسترسیتی در این فصل در بازی‌های رودررو با لیورپول در لیگ برتر موفق به کسب ۴ امتیاز شده و به همین سبب توانسته با یک امتیاز بیشتر از قرمزپوشان مرسی‌ساید در صدر جدول رده‌بندی لیگ بماند و پیشتاز کورس قهرمانی باشد. شاگردان پپ گواردیولا در نیم فصل دوم در آنفیلد، لیورپول را با تساوی بدون گل متوقف کردند و حتی این شانس را داشتند که هر ۳ امتیاز را کسب کنند اما پنالتی‌ که ریاض محرز در آن بازی به هدر داد مانع از رخ دادن این اتفاق شد. پیش از آن هم آنها در بازی خانگی‌شان مقابل لیورپول در ورزشگاه اتحاد با نتیجه ۲ بر یک پیروز شده بودند.

طبق اعلام برخی منابع به ESPN، ارنستو والورده سرمربی بارسلونا و دستیاران او مصاف با لیورپول را سخت‌ترین آزمون‌شان در سال‌های اخیر می‌دانند و او ساعت‌‌ها وقتش را صرف تماشای بازی‌های لیورپول در این فصل کرده است تا راهکاری خاص برای مصاف با این تیم پیدا کند. سرمربی سابق اتلتیک بیلبائو بر این باور است که کلید خنثی‌سازی حملات لیورپول تخریب پاسکاری این تیم است. سیتی در مصاف‌های این فصل خود با لیورپول گاهی اوقات به استفاده از توپ‌های بلند رو می‌آورد و اگرچه بارسلونا هرگز به این شیوه بازی نکرده است اما منبع نزدیک به این تیم از قرار گرفتن این گزینه در فهرست تاکتیک‌های والورده خبر داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.