خبرگزاری فرانسه گزارش داد، اختلافات میان پیونگ یانگ و واشنگتن از زمان نشست بی نتیجه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فوریه گذشته تشدید شده است.

همچنین این دومین بار است که کره شمالی در یک ماه گذشته مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را هدف انتقادات خود قرار می‌دهد. چند روز پیش کره شمالی خواهان آن شده بود که دولت آمریکا پمپئو را از روند مذاکرات آینده بین دو کشور کنار بگذارد. پامپئو نیز اخیراً در مصاحبه با CBS گفت: آمریکا در صورتی که رهبر کره شمالی دست به مذاکراتی واقعی بر سر کنار گذاشتن زرادخانه هسته‌ای کشورش نزند می‌تواند مسیرش را تغییر دهد.

در جدیدترین تحول، چوئه سون هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت، اظهارنظرهای پامپئو نشاندهنده تفکراتی خطرناک و احمقانه است که تلویحاً به سرنگون کردن نظام ما با ابزارهای نظامی اشاره دارد.

او در اظهارنظرهایی که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی انتشار یافت، تأکید کرد: عزم ما برای خلع سلاح هسته‌ای هیچ تفاوتی نکرده و ما این کار را در زمان درست آن انجام خواهیم داد.

او گفت: اما این اتفاق تنها زمانی ممکن است که آمریکا در محاسبات فعلی خود بازبینی کرده و آن را تغییر دهد.

این مقام ارشد کره شمالی همچنین بدون توضیح بیشتر هشدار داد: اگر آمریکا تا پایان سال جاری میلادی موضع‌اش را تغییر ندهد با نتیجه‌ای نامطلوب روبرو خواهد شد.

واشنگتن پیش‌تر حکومت کره شمالی را به دلیل طرح درخواست کاهش تحریم‌ها در ازای خلع سلاح هسته‌ای محدود، مقصر به بن‌بست رسیدن نشست رهبران دو کشور در ماه فوریه در پایتخت ویتنام دانسته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.