شبکه تلویزیونی &#۳۹;النهار&#۳۹; الجزایر گزارش داد، دادگاه از اویحیی خواست تا اطلاعات خود را درخصوص هدر دادن اموال عمومی و دادن امتیازات غیر قانونی در زمان «عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهور مخلوع این کشور ارائه کند.

النهار افزود: قرار است پس از ارائه توضیحات نخست وزیر سابق الجزایر دادگاه این کشور تصمیم خود مبنی بر محاکمه و یا عدم محاکمه رسمی وی را اعلام کند.

ده ها تن از معترضان الجزایری نیز با حضور در نزدیکی دادگاه احمد اویحیی خواهان محاکمه و زندانی شدن وی شدند.

همزمان هزاران تن از دانشجویان در پایتخت الجزایر تظاهرات کرده و خواهان برکناری تمامی افراد حاضر در نظام قبلی این کشور شدند.

محاکمه «محمد لوکال» وزیر دارایی سابق الجزایر و «عبدالغنی هامل» رییس پلیس سابق این کشور هم روز گذشته (دوشنبه) به اتهام هدردادن اموال عمومی و فساد آغاز شد.

**اولین حمله پهپادی الجزایر به مواضع ترروریست ها

همچنین وزارت دفاع الجزایر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور برای اولین بار با استفاده از پهپادهای ساخت الجزایر تعدادی از مواضع تروریست ها را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری 'آناتولی'،بر اساس این بیانیه پس از پروازهای شناسایی پهپاد 'الجزایر54' که در روزهای 28 و 29 آوریل (8 و 9 اردییبهشت) صورت گرفت، نیروهای مسلح الجزایر از وجود تعدادی مخفیگاه متعلق به گروه های تروریستی اطلاع یافتند که این اهداف امروز سه شنبه و با استفاده از دو پهپاد مدل 'الجزایر 55' مورد هدف قرار گرفت.

وزارت دفاع الجزایر تاکنون اطلاع دقیقی از مکان این مخفیگاه ها و هویت گروه های تروریستی ارائه نکرده است.

الجزایر از دهه نود میلادی شاهد درگیری میان ارتش و گروه های مسلح تروریستی به خصوص شاخه مغرب عربی القاعده است.

الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراضات مردمی از سوم اسفند ماه گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، آغاز شد.

مردم الجزایر به حضور 'عبدالعزیز بوتفلیقه' در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند و سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا از سمت خود کناره گیری کند و پس از آن بن صالح رییس پارلمان این کشور طبق ماده 102 قانون اساسی به صورت موقت رییس جمهور شد، اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی ها نکاسته و مردم الجزایر خواستار برکناری تمام مقامات دولت سابق هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.