به گزارش شبکه سی ان ان، به دنبال برگزاری سومین انتخابات بزرگ جهان در اندونزی بیش از ۳۱۱ تن به علت سختی کار برای بردن صندوق‌های رأی به مناطق صعب‌العبور و شمارش آرا کشته شدند.

در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) اندونزی ۲۶۰ میلیون نفری با ۱۹۲ میلیون نفر افراد واجد شرایط رای در ۱۷ هزار جزیره این کشور انتخابات ریاست جمهوری و مجلس برگزار کرد.

با توجه به تعداد زیاد جزایر اندونزی دولتمردان این کشور باید ۸۰۰ هزار صندوق رأی را به مناطق صعب‌العبور در جزایر غیرقابل دسترس حمل کرده و بعد از جمع آوری آرای آنان را شمارش می‌کردند.

به دنبال برگزاری یکی از پیچیده‌ترین انتخابات در اندونزی بیش از شش میلیون نفر از طرف دولت مسئول برگزاری این انتخابات بوده‌اند.

بر اساس گزارش کمیسیون انتخابات ملی اندونزی (KPU) از روز دوشنبه ۹ فروردین تاکنون به علت سختی کار ۳۱۱ تن از کارکنان انتخابات کشته و دو هزار ۲۳۲ نفر به‌ سختی مجروح یا مریض شده‌اند.

«آریف پریو» سخنگوی کمیسیون عمومی انتخابات گفت که این افراد به دلیل ناراحتی‌های مرتبط با فشار کاری جان باخته‌اند.

«ساندیاگو اونو» زوج انتخاباتی «پرابوو سوبیانتو» نامزد ریاست جمهوری اندونزی گفت که مرگ این کارکنان حاکی از ایرادهای اساسی در برگزاری این انتخابات است.

دلیل فشار کاری بیش از حد روی کارکنان ستاد انتخابات این است که دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی هم‌زمان شده و این ستاد ملزم به اعلام نتایج در مدت کوتاهی شده است.

طبق آمار رسمی اعلام شده آمار مشارکت عمومی در این انتخابات به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۴ تاکنون در اندونزی رسیده است.

اندونزی با بیش از ۲۶۰ میلیون نفر، بزرگ‌ترین کشور با اکثریت مسلمان جهان و چهارمین کشور پرجمعیت جهان است و نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن نه تنها در منطقه جنوب شرق آسیا بلکه در عرصه روابط بین‌الملل نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نتایج رسمی و نهایی این رقابت‌های سیاسی مهم و سرنوشت ساز در روز ۲۲ ماه مه (اول خرداد) اعلام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.