باهنر گفت: مردم عادی حتی در کوچه و بازار و حتی در تاکسی هم که سوار می‌شوید یکی می‌گوید FATF خوب است یکی می‌گوید بد است، یکی می‌گوید کاش تصویب شود. یکی می‌گوید کاش تصویب نشود، یکی فکر می‌کند اگر تصویب شود، بدبخت می‌شویم. یکی فکر می‌کند اگر تصویب نشود، بدبخت می‌شویم. این بحث‌ها در محافل بشود اشکالی ندارد. این سوال شما برمی‌گردد به یک سری گروه‌های سامان یافته‌ای که می‌خواهند فشار ایجاد کنند. یعنی پیامک‌هایی که می‌آید و حتی برای خود من هم خیلی از این پیامک‌ها می‌آید ما چون در مجمع تشخیص مصلحت نظام این مساله را  بررسی می‌کنیم. شاید اغراق نباشد که بگویم تا به حال هزار پیامک نه مجهول بلکه با شماره تلفن‌های مشخص برای ما می‌آید که مملکت را نفروشید و خون شهدا را حفظ کنید.

وی افزود: دلشان هم می‌سوزد اما معلوم است که این پیامک‌ها سازماندهی شده است. چون اگر در کشور ده هزار نفر هم سازماندهی شوند و بنا باشد به ۲۹۰ نماینده مجلس و پنجاه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامک دهند  و فشار ایجاد کنند و گرفتاری ایجاد کنند، این دیگر افراط است و باید جلوی آن را گرفت یعنی آنجایی که این کار سازمانی انجام می‌شود، اما موقعی هست که مردم عادی این نظرات را می‌دهند که این اشکالی ندارد. اگر بنا باشد یک مداح یا سخنران یا یک امام جمعه تهدید کند که هرکس تصویب کند طرفدار یزید و هرکس تصویب نکند طرفدار آقا امام حسین است، این‌ها چیزهای بدی است که جلوی آزادی فکر و تصمیم و این مسائل را می‌گیرد.

 

اهم اظهارات باهنر به شرح زیر است:

*یک موقع است  که یک نفر می‌گوید حضرت آقا با این جمله‌شان گفته‌اند با FATF مشکلی ندارم خب اصلا این را نگفتند. آنچه که به ما منتقل شده این است که آقا گفته‌اند من مجموعه‌ منافع و مضار این را شنیده‌ام الان به نظر خاصی نرسیده‌ام.

*ما بالاخره در جناح‌مان آدم‌هایی داریم که اگر به این‌ها بگوییم برو کلاه بیاور می‌روند و سر می‌آورند، یک عده در جناح ما هم هستند و آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید.

*به عنوان مثال در میان اصلاح‌طلبان هم افرادی بودند که می‌گفتند ما اصلا از ریشه شورای نگهبان و چیزهای دیگر را قبول نداریم حالا همه این بحث‌های اصلاح‌طلبان را که مثلا نباید گردن آقای عارف بگذاریم، آقای عارف اصلاح‌طلب هست ولی فرد معتدلی است و اصول قانون اساسی را می‌داند و می‌شناسد و هیچ مشکلی هم ندارد.بنابراین این حالت افراطی در بعضی محافل وجود دارد و خوب هم نیست و باید تعدیلش کرد اما توصیه باید این باشد که کارهای مملکت را به دست افراطیون ندهیم. 

*{درپاسخ به این سئوال که برخی مطرح می‌کنند که بین آیت‌الله آملی لاریجانی و محسن رضایی در مجمع اختلاف وجود دارد آیا این قضیه صحت دارد؟}:اولی این است که آقای آملی با آقای رضایی با همدیگر کار کنند، چون در حکم حضرت آقا برای آقای آملی آمده بود که دبیرخانه زیرنظر رئیس مجمع باید فعالیت کند، یعنی مدیریت کل به عهده رئیس مجمع است.ان‌شاالله امیدواریم که با هم کار کنند و از تجربیات و امکانات همدیگر استفاده کنند و اگر خدای نکرده زمانی هم نتوانستند با هم کار کنند آن موقع باید تصمیم بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.