اسپوتنیک گزارش داد: به دنبال انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور هنوز اظهارنظر در این باره را متوقف نکرده و بیش از ۵۰ بار در خصوص این گزارش به شدت ویرایش شده توئیت زده است.

رئیس جمهور آمریکا طی یک هفته گذشته از زمان انتشار این گزارش، هر بار به بهانه‌ای گزارش مولر را هدف حمله قرار داد و پیامی در توئیتر خود منتشر کرده است. در یک مورد او در پیامی در توئیتر خود نوشت: همانطور که رسانه‌های جعلی به نادرستی گزارش داده اند من هیچگاه به دان مک گان، مشاور سابق کاخ سفید دستور اخراج رابرت مولر را ندادم. هرچند به لحاظ قانونی این اختیار را دارم. من نیازی ندارم که مک گان این کار را انجام دهد. می‌توانستم اینکار را خودم انجام دهم.

در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده است که شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس دست نیافته است. با این حال در این گزارش به تلاش‌های صورت گرفته از سوی رئیس جمهور آمریکا برای کارشکنی بر سر اجرای عدالت اشاره شده است.

از سوی دیگر و علی‌رغم یافته‌های گزارش مولر، برخی متحدان کاخ سفید ابراز تعجب می‌کنند که آیا ترامپ همچنان می‌خواهد به صحبت کردن درباره گزارش مولر ادامه دهد و آیا این کار برای او به عنوان رئیس جمهور خوب است. یکی از مقامات سابق کمپین انتخاباتی ترامپ در گفتگو با پولیتیکو گفت: اظهارنظرهای رئیس جمهور پس از انتشار گزارش مولر یک فاجعه عظیم و واقعی است.

یکی دیگر از مقامات سابق کاخ سفید نیز در این باره به پولیتیکو گفت: واضح است که این یک استراتژی هوشمندانه نیست. رئیس جمهور باید این موضوع را رها کند. این (اظهارنظرها) کمکی به او نمی‌کند.

برخی منابع آگاه اخیرا به پولیتیکو اعلام کردند دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا آماده هستند تا موضوع استیضاح دونالد ترامپ را با استناد به نتایج گزارش مولر پیگیری کنند. به احتمال زیاد همین موضوع سبب افزایش نگرانی ترامپ و انتشار

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.