محمدجوادحق شناس گفت: شورای شهر در این نامگذاری به هیچ وجه اهداف سیاسی نداشته و صراحتا اعلام می‌دارد نامگذاری اماکن و معابر به نام مشاهیر و هنرمندان زنده، مرد یا زن، صرفا اقدامی فرهنگی و در راستای پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و کشور است.

عضو شورای شهر ادامه داد: شورای شهر تهران مفتخر است که تعدادی از معابر شهر را به نام مشاهیر زنده و هنرمندان نام آشنای این مرز و بوم نامگذاری کرده است.

او ادامه داد: اینکه شورای شهر در تلاش است تا توجه به مشاهیر زنده و در قید حیات را در دستور کار فرهنگی جامعه قرار دهد اقدامی ارزشمند و قابل دفاع است.

حق‌شناس ادامه داد: بگذارید نامداران وهنرمندان ما در زمان حیاتشان ببینند و بدانند که نامشان بر چهره شهر به یادگار خواهد ماند؛ بگذارید یکبار هم که شده بی هیچ طمع و دغدغه سیاسی یک کار اصیل فرهنگی را فقط به خاطر فرهنگ این ملت پاس بداریم.

عضو شورای شهر  گفت: شورای شهر تهران اعلام می دارد به اتفاق آرا مصمم است که نامگذاری مشاهیر زنده در معابر شهر را به بخشی از فرهنگ عادی و روزمره شهر تبدیل کند و متواضعانه از مردم، دست اندر کاران فرهنگ و هنر و نهادهای حاکمیتی می‌خواهد که در این اقدام فرهنگی حمایت و پشتیبانی خود را دریغ نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.