وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته خود به جمهوری خلق چین و مذاکرات مفید و سازنده‌ با همتای چینی‌اش، به اراده سیاسی رهبران عالیرتبه دو کشور در گسترش تعاملات فی مابین اشاره کرد و اظهار داشت: از مواضع اصولی و راهبردی جمهوری خلق چین در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی به ویژه در محکومیت اعلام مواضع آمریکایی‌ها در تروریست خواندن سپاه پاسداران تشکر می‌کنم.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به کشور چین، سطح تعاملات دوجانبه تهران ـ پکن را در حوزه‌های محتلف خوب ارزیابی کرد و افزود: در حوزه دفاعی و نظامی نیز علاقه‌مند ‌به توسعه کمی و کیفی همکاری‌های دفاعی با کشور چین هستیم و امیدواریم همکاری‌های دو جانبه در راستای استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه افزایش یابد.

وزیر دفاع  چین نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن روابط دو جانبه دفاعی میان تهران و پکن گفت: روابط راهبردی ‌چین و ایران از سالیان دور ادامه داشته و فضاسازی‌های مداخله‌آمیز برخی قدرت‌ها هرگز بر روابط عمیق و دوستانه دو کشور تاثیر نخواهد داشت.

‌ژنرال وی فنگ هه‌ بر حمایت کشورش از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: برخود لازم می‌دانیم که همواره از منافع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی حمایت و پشتیبانی کنیم.

وزیر دفاع خلق چین با اشاره به توافقات دفاعی موجود میان دو کشور تصریح کرد: این تعاملات خوب و ارزنده دفاعی بین دو کشور، حامل پیام روشنی برای جامعه جهانی است که ایران و چین دارای روابط عمیق و گسترده ای هستند و همواره بر حمایت از یکدیگر تاکید دارند.

‌ژنرال وی فنگ با تقبیح تروریست خواندن سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران توسط آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: جمهوری خلق چین صراحتا مخالفت خود را با این نوع رفتارهای آمریکایی‌ها اعلام کرده است.

وی با تاکید بر افزایش تعاملات بین دو کشور تاکید کرد: مانعی برای توسعه روابط دو کشور وجود نخواهد داشت و بر این باوریم که روابط ایران و چین می‌بایست بر پایه اعتماد ‌متقابل و منافع ملی دو کشور در جهت ارتقای ثبات بین‌المللی رشد و گسترش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.