مراسم گلف دیپلمات‌ها امروز (جمعه) در مجموعه ورزشی انقلاب برگزاری شد. جان گرین سفیر انگلیس در حاشیه مسابقات جام گلف دیپلمات‌ها در مورد حضورش در این مساقات گفت: از سال ۲۰۰۴ گلف را شروع کردم اما گلف باز خوبی نبودم ولی سعی می‌کنم بهتر شوم.

او در مورد تأثیر گلف در دیپلماسی بین کشورها اظهار کرد: گلف سیاست و سیاست گذاری نیست اما ورزشی است که افراد را از جاهای مختلف گردهم می‌آورد. من هم امروز صبح با کیانی ملاقات کردم که قبلاً آنها را ندیده بودم اما الان با هم دوست هستیم.

سفیر انگلیس در مورد نداشتن داور در گلف و احتمال تقلب گفت: هیج وقت و هرگز این اتفاق در گلف نمی‌افتد چون این ورزش بر اساس یکسری قوانین و مدون بازی می‌شود و هرگز شاهد چنین چیزهای نیستیم.

 

همچنین سفیر شیلی در ایران می‌گوید در شیلی و آمریکای جنوبی فوتبال حرف اول را می‌زند اما گلف هم در حال پیشرفت است.

ایگناسیو یانوس سفیر شیلی در ایران در حاشیه این مسابقات گفت: یک سال و نیم است که در ایران حضور دارم. به گلف خیلی علاقه دارم همچنین پدرم ۸۷ ساله و فرزند ۱۶ ساله ام خیلی به این ورزش علاقه مند هستند و امروز به اینجا آمدم تا هم گلف خودم را تقویت کنم و هم بیشتر علاقه مند شوم.

او در جایگاه فوتبال شیلی و انتخاب گلف بیان کرد: به طور کلی فوتبال در قاره آمریکای جنوبی محبوبیت زیادی دارد و حرف اول را می‌زند. گلف و سایر ورزش‌ها در مرحله بعدی قرار می‌گیرند. هر چند شرایط بهتر می‌شود. ما یک گلف باز حرفه ای در لیگ حرفه ای دنیا داریم که برند خوبی در گلف است و بهتر می‌شود.

 

سفیر کره جنوبی نیز ورزش گلف را از نظر توریستی حائز اهمیت دانست.

سفیر کره جنوبی درحاشیه جام گلف دیپلمات‌ها در جمع خبرنگاران گفت: چند سالی است که گلف بازی می‌کنم. در یک سالی که به ایران آمدم خیلی به بازی گلف کار نکردم. برگزاری این مسابقه در تهران باعث می‌شود قطب گردشگری خوبی را ایجاد کند که دیپلمات‌ها و گلف بازها با این ورزش آشنا شوند.

او در پاسخ به این سوال که گلف تا چه اندازه می‌تواند نقطه عطفی بین ایران و کره باشد؟ بیان کرد: بخش اعظمی از کره ای ها از نظر گردشگری وقتی می‌خواستند مسافرت کنند به ورزش گلف اهمیت زیادی قائل می‌شدند. اما برای ایران این موضوع رایج نبوده است. در آینده وضعیت بهبود پیدا می‌کند و افراد بیشتری با توجه به گسترش گلف از نظر توریستی به اینجا می آیند و این خیلی حائز اهمیت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.