بازیکنان پرسپولیس آن‌قدر موقعیت از دست دادند تا در نهایت روی یک پنالتی و یک ضربه کاشته، مقابل مهاجمی که بارها به پرسپولیس زخم زده، دست‌ها را بالا بردند و سه امتیاز را از دست دادند. در این دیدار، بازیکن تعیین‌کننده زمین کسی نبود جز عمر السومه. مهاجم تیم ملی سوریه که در دو دیدار مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز، دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرده و بازی مقابل مدافعان و گلرهای ایرانی را به خوبی بلد بود. این بازیکن اما در جریان بازی، جنجال بزرگی ساخت که با اعتراض رسمی باشگاه پرسپولیس مواجه شد.

ماجرا از زمان انتخاب زمین بازی توسط سیدجلال حسینی شروع شد. سیدجلال معمولاً در نیمه اول بازی‌ها و هنگام مراسم انتخاب توپ و زمین، قسمت جنوبی استادیوم را انتخاب می‌کند. در ورزشگاه راشد آل مکتوم، مسئولان باشگاه الاهلی عربستان با فشاری که به مسئولان اماراتی وارد آوردند، هواداران پرسپولیس را به قسمت جنوبی استادیوم کشاندند. به همین علت، سیدجلال در زمان انتخاب زمین در نیمه اول قسمت جنوبی را انتخاب کرد تا مدافعان این تیم پشت به هواداران بازی کنند و با حمایت و تشویق آن‌ها، بتوانند با روحیه‌ای بالا از دروازه محافظت کنند و البته فشار تماشاگران باعث کاهش روحیه مهاجمان الاهلی شود. در نیمه دوم که پرسپولیس گل می‌خواست نیز، نوبت به حمایت از مهاجمان از فاصله‌ای نزدیک‌تر می‌رسید.

سیاست سیدجلال در انتخاب زمین اما جواب نداد زیرا بی‌انگیزگی برخی پرسپولیسی‌ها نگذاشت تیم به گل برسد و روی یک ضدحمله سریع با پاس ۴۰ متری هافبک شیلیایی الاهلی، عربستانی‌ها موقعیت‌سازی کردند و با هنرنمایی عبدالرحمان غریب به پنالتی رسیدند. در این لحظه عمر السومه پشت ضربه پنالتی ایستاد. او مقابل خود، علیرضا بیرانوند، دروازه پرسپولیس و سپس سکوهایی که پر از تماشاگران سرخ‌پوش بود را می‌دید، اما با این حال، ضربه‌ای مطمئن به توپ زد تا گل اول را ثبت کند. با این گل، روحیه بازیکنان کاهش یافت و در سمت دیگر الاهلی بود که روحیه گرفت، اما جنجال بزرگ، بعد از این گل رقم خورد؛ عمر السومه هنگام شادی گل، به عکاسانی که نزدیک به نقطه کرنر سمت چپ دروازه نشسته بودند، اشاره کرد که از هواداران پرسپولیس عکس بگیرند و به نوعی، غم آن‌ها را به تصویر بکشند.

بازیکنان پرسپولیس که بابت دریافت گل حسابی ناراحت و شاکی بودند، اصلاً متوجه این رفتار نشدند و هر قدر هواداران با شعارهای‌شان، نسبت به رفتار زشت مهاجم سوریه‌ای الاهلی عربستان اعتراض کردند، هیچ بازیکنی از پرسپولیس به سراغ عمر السومه نرفت تا از او بابت این رفتار، توضیح بخواهد. البته مسئولان باشگاه پرسپولیس به سرعت این موضوع را با سعید المصری ناظر بازی مطرح کرد و آن‌ها نیز اعلام کردند که این اتفاق، گزارش خواهد شد. به طور کلی در قانون، شادی گل بازیکنان که باعث تحریک هواداران شود، با تذکر داور یا مقام‌های بالاتر مواجه خواهد شد.

شادی گل السومه به قدری زننده بود که ما نینگ داور چینی بازی نیز آن را رصد کرد و پس از گل دوم که در نیمه دوم و روی یک ضربه کاشته به ثمر رساند، فوراً به سمت این بازیکن سوریه‌ای رفت تا اگر قصد داشت با شادی خود جو را ملتهب کند، به او تذکر یا اخطار بدهد. پرسپولیسی‌ها قول دادند این موضوع را در روزهای آینده با فشار بیشتر و تماس‌های‌شان پی‌گیری کنند تا کمیته انضباطی لیگ قهرمانان آسیا نسبت به رفتارهای عمر السومه واکنش نشان بدهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.