علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ماشین سازی تبریز اظهار داشت: بازی فردا از نظر جدولی نه برای ما و نه برای ماشین سازی حساس نیست. از نظر حیثیتی اما بازی حساسی پیش رو داریم. دوستان عزیزی در کادر فنی و مالکیت باشگاه ماشین سازی داریم که مطمئنا در تلاش اند تا نتیجه بازی را به سود خود به پایان برسانند.

او ادامه داد: این سه امتیاز برای ما با ارزش است و می تواند ما را به جمع شش تیم بالایی جدول برساند. ما احتیاج مبرم به این سه امتیاز داریم چرا که ما را جزو شش تای اول می کند. برای سه امتیاز به میدان می رویم و فقط دوست داریم که بازی را ببریم. برای تیم هایی مثل ما از نظر انگیزشی کار سختی است که در این هفته ها بازی کنیم. شاید بازیکنان بگویند که ببریم و ببازیم تاثیری در سقوط یا رفتن به بالا ندارد. باید انگیزه لازم را به بازیکنانمان دهیم. تیم هایی مثل ما که نه پول دارد و نه هوادار کار  سخت تری نسبت به بقیه دارد.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا علاقه دارد زمانی سرمربیگری تراکتورسازی را به دست بگیرد، گفت: کار کردن با بازیکن اسمی و غیر اسمی فرقی نمی کند. در تیم هایی بوده ام که از نظر مالی متاسفانه به مشکل برخورد کردند. در همان پرسپولیس که در نیم فصل دوم یک ریال به تیم تزریق نشد و فقط در یک مورد آقای رویانیان آپارتمانشان را فروختند و به تیم تزریق کردند! فوتبال فقط مربیگری نیست. کادری که در پشت صحنه است مهمتر است. ما متاسفانه در سال های اخیر به غیر از البته سال قبل این مشکلات را داشتیم. سال قبل نتیجه این حمایت ها را دیدیم و با یک تیم گمنام چهارم شدیم و البته می توانستیم حتی دوم هم بشویم. ما با صبا جزو هشت تیم جدول بودیم ولی ریالی در نیم فصل دوم برای تیم هزینه نشد.

سرمربی نارنجی پوشان افزود:  در نفت تهران هم با وجود مشکلات بسیار قهرمان جام حذفی شدیم. امسال کارمان به مراتب سخت تر است. از هر نظر که فکرش را بکنید در مشکل بودیم. باید پول داشته باشید تا بازیکن اسمی جذب کنید. سعی ما این بود که با جوانان کار کنیم و جوانان خوبی را به فوتبال این مملکت معرفی کردیم. استفاده از داشته های دیگران و قهرمان شدن همه کار نیست و کار کردن با جوانان ارزش بالایی دارد. زمانی که در پرسپولیس بودم خیلی ها به من توپیدند که طارمی چه کسی است؟ نوراللهی چه کسی است؟ ولی خدا را شکر الان می بینید که این بازیکنان تبدیل به چهره های شاخصی در فوتبال کشور شده اند. مطمئن هستم که همین جوانان امسال ما هم حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

دایی بیان داشت: همیشه آرزو کرده ام که تیم های آذربایجانی بتوانند نتایجی در خور شان بگیرند. امیدوار بوده ام که همواره تیمی از آذربایجان قهرمان لیگ برتر شده و در آسیا موفق شود. تراکتور خیلی خوب بود ولی در دو بازی آخر کار را برای خود دشوار کرد. من از مسائل این تیم آگاه نیستم اما مطمئنا بزرگترین سرمایه در فوتبال ما تماشاگر است که تراکتور آن را دارد. در زمین خودمان ما میهمان تراکتور بودیم. همه استادیوم تراکتوری بود. انشالله که این تیم در سال های آینده شایستگی های خود را نشان داده و مقام های بهتری در لیگ کسب کند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا با اشاره به مصدومان تیمش عنوان کرد: ما از ابتدای فصل بازیکن مصدوم زیاد داشتیم. هم اکنون هم ۵ نفر غایب داریم که خیلی وقت است که نمی‌توانند برای ما بازی کند.

دایی در این باره که آیا چنین مسئله‌ای پیش آمده که پیشنهاد تبانی دریافت کرده باشد گفت: ما با همه داشته هایمان کار می کنیم. کسی جرات نمی کند پیشنهاد تبانی به من بدهد. این یک چیز خنده دار است. تیمی چون یوونتوس در خانه خود با دو گل از آزاکس شکست می خورد؛ باید بگوییم که تبانی کرده اند؟! وقتی دخیا از بارسلونا آن گل را می خورد و خودش هم اسپانیایی است باید بگوییم که تبانی کرده است. ما باید به دنبال زیر ساخت ها باشیم. تا الان شده کسی به مسئولان خرده بگیرد که در استانی چون مازندران باید روی چمن مصنوعی بازی کنند. کجای دنیا روی چمن مصنوعی بازی می کنند؟ همه این صحبت ها برای فرار از شکست بوده اند. من مربی وقتی می بینیم گلرم عملکرد خوبی ندارد چرا آن لحظه تعویضش نمی کنم؟ خواهش می کنم بدون اطلاعات کافی کسی را متهم نکنید. خود ما در این مدت هم از استقلالی ها فحش شنیدیم هم از پرسپولیسی ها! از نظر امکانات ما با تیم های بزرگ کشور قابل مقایسه نیستیم. حداقل آنها طرفدار دارند ما چه کسی را داریم؟ بازیکن بد بازی کند یا اگر نخواهد بازی کند، طرفداری است که او را هو کند؟ ما مقابل همه با تمام توان بازی کرده ایم و ماشین سازی هم این گونه بوده است.

دایی در پایان گفت: آقای مهاجری یکی از قدیمی ترین دوستان من است. زمانی که دانشجو بودم با محمدرضا در تیم ملی دانشجویان بودیم. این چیزها به ما نمی آید. مشکل ما این است که یک فضای مجازی دست مان آمده و در حال خالی کردن عقده هایمان هستیم. به مدارک باید استناد کرد. این مسائل ما را از فوتبال دور می کند. چندین سال است که ما آرزوی قهرمانی در آسیا را داریم؟ آن قدر بچه بودم که قهرمانی در آسیا یادم نمی آید. شما خبرنگاران می توانید مسئولان را بازخواست کنید که به این مسائل مهم رسیدگی کنند. ما امروز در زمین تمرین ماشین سازی تمرین کردیم که شرایط به هیچ عنوان برای تمرین مهیا نبود. ما باید به این نکات مهم توجه کنیم. هیچ تیمی برای خود ورزشگاه ندارد و همه برای دولت هستند. همه ورزشگاهها در شهرهای مختلف را باید تحویل مالکان باشگاه دهیم تا پول بلیط فروشی و حق پخش برای خودشان باشد. از بعضی تیم ها متاسفانه من شنیده ام که ازشان پول می گیرند تا بازی هایشان را پخش کنند! این خنده دار است. ما متاسفانه هر سال وضع اقتصادی باشگاهی ما بدتر می شود. کجای مملکت ما سالم کار می کند که فوتبال مان سالم باشد؟ فوتبال جز کوچکی از جامعه ماست و نحوه اداره هر دو یکسان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.